کد خبر: ۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


سحر یوسفی

خواه شما برای بارداری اقدام می‌کنید یا باردار هستید، داروهای گیاهی به علت قدمت‌شان مورد احترام و ایمن هستند. چندین گیاه دارویی به طور گسترده به وسیله ماماها توصیه می‌شود و برای استفاده در طول دوران بارداری ایمن و سالم تشخیص داده می‌شود.

برخی دیگر بحث‌برانگیز هستند و هنوز در مورد استفاده از آن‌ها شک و تردید وجود دارد. چهار گیاه زیر بهترین گیاهان دارویی در طول دوران بارداری به شمار می‌روند. بهتر است به میزان استاندارد از آن‌ها استفاده کنید. البته بستگی به وزن و قد و قامت خودتان دارد.

برگ گیاه گزنه قرص ویتامینی طبیعی است. به وسیله گیاه شناسان چندین کشور کشف و تأیید شده، چای گزنه یک چای مغذی و خوش‌طعم برای زنان است خواه باردار باشند یا نه.

با این که گیاهان مشخصی در طول دوران بارداری مفید و مثمرثمرتشخیص داده شده‌اند و می‌توانند از حالت تهوع جلوگیری کنند یا به یک زایمان راحت کمک کنند اما این گیاهان بهتر است در دوران بارداری استفاده نشوند:

آلوئه‌ورا، گلپر، رازیانه، انقوره، زرشک، بادرنجبویه، گل گاوزبان، خشخاش کالیفرنیا، فلوس، روغن کرچک، زنجبیل شامی، افدرا، شیرین بیان، مرزنجوش، رزماری، افسنطین، بومادران.

دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابتی است که طی دوران بارداری در زنان بروز می‌کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می‌شود. اما برخی از خانم‌ها در این دوران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند تا دوران بارداری خاتمه پیدا کند. عرق شنبلیله قند خون را کاهش می‌دهد به ‌همین دلیل برای این دسته از مادران مفیداست.

کم‌اشتهایی در بارداری باید درمان شود، زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. برای درمان کم‌اشتهایی در دوران بارداری می‌توان از عرق بیدمشک استفاده کرد. علاوه بر افزایش اشتها، تپش قلب را در دوران بارداری کاهش‌می‌دهد. در دوران بارداری ممکن است با کهیر روبه‌رو شوید، مشکلی که تا قبل از این دوران آن را تجربه نکرده‌اید، اما با نزدیک شدن به ماه‌های آخر بارداری این مشکل پوستی سراغ بعضی خانم‌های باردار می‌رود. در طب سنتی درمان کهیرهای دوران بارداری عرق شاهتره است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: