کد خبر: ۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

سهن۳۰۰ گرم

آرد گندم: ۲۵۰ گرم

مایه خمیر ترش: ۱ قاشق چای‌خوری

ادویه کماچ پودر شده: ۱ قاشق چای‌خوری

شکر (نرم و دانه ریز): ۱/۴ قاشق چای‌خوری

گل‌رنگ (پودر شده): ۱ قاشق چای‌خوری

روغن حیوانی ذوب شده: ۱۰۰ گرم

پودر قند: مقداری برای تزئین

پودر پسته: مقداری برای تزئین

مواد لازم برای مواد میانی

خرما (بدون هسته و چرخ شده): ۴۰۰ گرم

کره (ذوب شده): ۶۰ گرم

مغز گردو (خرد شده): ۱۰۰ گرم

پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری

برای این کار باید نصف قاشق چای‌خوری پودر زیره سبز، نصف قاشق چای‌خوری پودر دانه رازیانه، یک قاشق چای‌خوری پودر سیاه‌‌دانه، یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری پودر گل‌رنگ را با هم خوب ترکیب کنید تا مخلوط و یک‌دست شوند.

در ظرفی با عمق مناسب سهن، آرد گندم، گل رنگ، مایه خمیر ترش، ادویه کماچ، شکر را با هم خوب مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی به دست بیاید. سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خمیر استراحت کند.برای تهیه مواد میانی کره ذوب شده را داخل کاسه ریخته و به آن خرمای چرخ شده و هل و دارچین و مغز‌گردو را اضافه کنید و هم بزنید تا یک‌دست و مخلوط شوند.

داخل سینی مورد نظر آرد بپاشید. سپس نیمی از خمیر را با وردنه به قطر نیم سانت باز کنید. سپس مواد میانی را به طور یک‌دست روی خمیر پخش کنید و نیمی دیگر از خمیر را روی مواد میانی قرار دهید. سپس به صورت لوزی با چاقو برش بزنید و روی شیرینی کماچ کره ذوب شده بریزید.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل گرم کنید. سپس سینی فر را به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۶۰ قرار دهید تا شیرینی پخته شود. بعد از خنک شدن روی شیرینی را با پودر پسته یا پودر قند تزئین کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: