کد خبر: ۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
پپ
صفحه نخست » پزشکی

بعضی افراد بر این باورند که مصرف آب انواع میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها باعث می‌شود که بدن آن‌ها به‌سادگی ویتامین‌ها و املاح مورد نیازش را دریافت کند و سیستم گوارشی عملکرد بهتری داشته باشد و مصرف آب انواع میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها به‌جای میوه، سبزی و صیفی کامل می‌تواند از ابتلا به سرطان پیشگیری کند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود دهد، نقش مؤثری در دفع سموم از بدن داشته باشد و به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک کند.

اما یافته‌های علمی نشان می‌دهند مصرف آب‌میوه‌ها هیچ برتری خاصی نسبت به میوه‌های کامل ندارد. از طرف دیگر میوه‌ها، سبزی‌ها یا صیفی‌های کامل به‌ دلیل فیبر فراوان درونشان می‌توانند عملکرد بهتری در تنظیم فشار خون، قند خون و چربی خون داشته باشند و درنهایت هم بتوانند بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سیستم قلبی‌ـ‌عروقی و سیستم گوارشی را در پی داشته باشند. به همین دلیل هم از منظر علم تغذیه،‌ مصرف میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌های کامل همواره به استفاده از آب آن‌ها برتری دارد.

حالا اگر شما نمی‌توانید میوه، سبزی یا صیفی کامل مصرف کنید و تنها به استفاده از آب طبیعی این محصولات علاقه دارید، می‌توانید آب‌میوه‌ها را جایگزین میوه‌های کامل کنید اما باید اجازه دهید که پالپ یا تکه‌هایی از میوه‌ها نیز داخل آب‌میوه شما وجود داشته باشد. در این صورت می‌توانید از دریافت فیبر غذایی کافی مطمئن شوید و به سلامت عمومی بدنتان کمک کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: