کد خبر: ۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
پپ
صفحه نخست » نمای نزدیک


فائقه بزاز

خیلی خیلی دورها، روی طاقچه خانه‌های قدیمی‌با دالبرها و کنگره‌های ظریف گچی همیشه یکی دو تا قاب بزرگ جا خوش کرده بود؛ رسم رایجی بود برای خانه‌ها؛ یک قاب «وان یکاد» وعکسی بزرگ شده از پدر خانه که محور امنیت در خانه بود... اما همان روزهای بی‌خبری هم، در برخی خانه‌ها میان قاب «وان یکاد» و عکس پدر تصویری از مردی بزرگ با چشمانی نافذ اما فروافتاده جلب توجه می‌کرد.

آقا روح‌الله نام جدیدی بود که کنار اسامی‌بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی و گلپایگانی و خویی... می‌درخشید و شخصیت کوبنده و انقلابی خاصش، درگوشی‌هایی را میان مردم کوچه و بازار راه انداخته بود تا دل‌ها را به‌سوی خودش بکشاند و اساتید و آیات عظام به وجودش افتخار کنند. همان جوانی که بعدتر معمار کبیر انقلاب شد.

... سال‌ها گذشته است و امروز در رگ ما خوني است بي‌قرار و فرزندانمان که هیچ، نسل‌های بعدتر هم ندیده عاشقش شدند. حتی فرزندان ما از خودمان بيشتر ارادت دارند و دوستش دارند.

جان جانانم! فرموده بودی: «محاصره اقتصادی را که خیلی از آن می‌ترسند، هدیه‌ای می‌دانم برای کشور خودمان برای اینکه محاصره اقتصادی معنایش این است که مایحتاج را به ما نمی‌دهند. وقتی که مایحتاج را به ما ندادند خودمان می‌رویم دنبالش. مهم این است که ما بفهمیم که دیگران به ما چیزی نمی‌دهند، ما خودمان باید تهیه کنیم.» حالا امروز تمام حرف‌هایتان محقق شده است و دیگر از آن مملکت ماتم‌زده و محزون و وابسته خبری نیست.

اماما! فرزندانی که در مکتب تو تربیت شده بودند با همان دستان و بازوانی که تو بر آن بوسه زده ‌بودی شاهکارها زدند. دیگر معادله قدرت نه در خاورمیانه که در تمامی‌جهان در حال وارونگی است و قدرت الهی، خودش را در همان دست‌ها و بازوها رخ نمایانده است.

اماما،آن روز یک صدا می‌گفتیم: فرمان دهی که خود را آتش اندازیم، فرمان‌بریم؛ فرمان دهی که بمیریم، می‌میریم؛ فرمان دهی که بجنگیم، می‌جنگیم؛ فرمان دهی که سکوت، ساکت خواهیم ماند و این جریان هنوز هم در رگ‌هایمان جاری است.

این روزها قاب عکس‌هایمان حال‌وهوای دیگری دارند و به برکت جوشش امام فقیدمان چهره‌هایی مقدس از مردانی که شاید در ان ایام دور در گهواره بودند یا هنوز به دنیا نیامده بودند، نه‌تنها قاب دیوارهایمان شده اند که در سینه‌ها جاودانه شده‌اند. همان‌ها که به برکت خیزش امام مسیرشان از بیهودگی‌های زندگی زاویه گرفت و رفتند سراغ یاری مظلومان.

آقا جان کاش بودید می‌دیدیدین جهان چگونه در حال تحول به‌سوی آزادی‌خواهی است هر چند که روح بلندتان حاضر و ناظر است و شهدا پیام تولد آزادی و آزادگی در سراسر دنیا را به شما می‌رسانند.

راستی جان جانانم! خبر خوش اینکه اسراییل در حال محو شدن از روی نقشه دنیاست... روحت شاد آقا جانم!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: