کد خبر: ۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


فرنوش شهابی


مواد لازم

سیب زمینی: ۵۰۰ گرم
ماست چکیده پرچرب: ۶ قاشق غذاخوری
پیازچه: به میزان لازم
خیارشور: ۲۵۰ گرم
سس کم‌چرب مایونز: یک قاشق غذاخوری
شوید تازه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد روسی
ابتدا سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید. آن‌ها را داخل یک قابلمه با مقداری آب بریزید تا کاملا بپزند. حین پخت سیب‌زمینی‌ها، خیارشور‌ و پیازچه‌ها را شسته و نگینی خرد کنید. همچنین شوید را خوب شسته و بسیار ریز خرد کنید.
برای تهیه سس سالاد روسی معمولا فقط از سس مایونز استفاده می‌کنند. اما استفاده از ماست هم باعث بهتر شدن طعم سالاد می‌شود و هم سالاد را رژیمی‌تر می‌کند. بنابراین داخل یک کاسه ۶ قاشق ماست چکیده را با یک قاشق سس مایونز ترکیب کرده و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
سیب زمینی‌ها را که در این مدت پخته شده‌اند از قابلمه بیرون آورده و کنار بگذارید تا خنک شوند. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها خنک شدند، آن‌ها را پوست بگیرید و به‌صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.
حالا داخل یک کاسه بزرگ همه مواد را ریخته و با هم مخلوط کنید. در آخر سس و هر ادویه‌ای که مطابق ذائقه‌تان است را به سالاد اضافه کنید. سالاد روسی شما آماده است. در ظرفی مناسب سرو کرده و روی آن را با شوید تزیین کنید.
توجه کنید که در صورت تمایل می‌توانید از نخودفرنگی، هویج، تخم‌مرغ و کالباس در تهیه این سالاد استفاده کنید. نکته قابل توجه، خرد کردن یکدست مواد به‌صورت مکعبی است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: