کد خبر: ۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
پپ
چند پیشنهاد برای افراد بلغمی
صفحه نخست » عطارباشی



سحر یوسفی

معمولا فصل زمستان باعث تجمع بلغم در بدن می‌شود. بلغم نیز به خودی خود باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شود. مهم‌ترین مشخصه ظاهری افراد بلغمی و غلبه بلغم در بدن عبارتند از: چاقی از نوع غیر عضله‌ای، پوست سفید، سن بالای 40 سال، جنسیت که این حالت در زنان بیشتر است، بدن سرد و بی‌حال، نفخ معده، ضعف شدید بدنی و خواب‌آلودگی است. در این ایام که فصل زمستان را پشت سر می‌گذاریم بهتر است باقیمانده بلغم زمستانی را هم از جسم خود بیرون کنیم.

راه‌های پیشنهادی

· حتی المقدور از غذاهای سرد نباید استفاده شود و در صورت استفاده حتما مصرف آن همراه با مصلح باشد؛ مثلا پنیر+ گردو، ماست + نعنا + پونه یا آویشن، دوغ + کاکوتی، شیر+ عسل یا خرما

· به جای چای از نوشیدنی‌های گرمی بخش، دم‌کرده دارچین و مقدار کمی زنجبیل استفاده کنید و هنگام خوردن برنج از ادویه‌هایی مانند: هل، دارچین، زیره، شوید و نیز از میوه‌های شیرین و رسیده مصرف کنید. این دسته از افراد باید از داروها و غذاهای گرم و خشک استفاده کرده، در واقع بایستی از داروهایی استفاده کنند که بلغم را نضج داده (پخته)، از محلی که رسوب کرده خارج کنند. مانند خلط سینه که بعد از درمان عفونت‌، نضج پیدا می‌کند، از محل کنده شده و به صورت خلط در می‌آید و توسط مسهل از روده‌ها دفع شود.

· استفاده از روغن‌های گرم در این افراد بسیار مؤثر است و باعث دفع و آب شدن بلغم موجود در مفاصل می‌شود. روغن‌های گرم عبارتند از: روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کافشه، روغن بادام، روغن سیاهدانه و... استفاده از روغن‌های خوراکی در سبد غذایی خانواده و روغن‌های غیر خوراکی به صورت ماساژ در بهبود وضعیت این دسته از افراد بسیار اهمیت دارد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: