کد خبر: ۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
پپ
صفحه نخست » کنز

پاسخ:

منظور از این‌گونه شبهات این است که القا کنند که مردان مسلمان، چشم‌چران و هوس‌ران هستند و اسلام حجاب را برای رهایی زن از شر مردان مسلمان واجب کرده است!

نویسنده شبهه، گویی سایر مردان را فاقد شهوت و غریزه جنسی می‌داند و خبر ندارد که در کشورهای متمدن غرب وحشی، روزانه چقدر خشونت و تجاوز به زنان صورت می‌گیرد؟!

خداوند خلقت مرد را به گونه‌ای قرار داده است که با چشم به سرعت تحریک می‌شود. این موضوع مربوط به همه مردان است و مسلمان و غیرمسلمان هم ندارد. حتی حضرت یوسف‌علیه‌السلام هم از شهوات در امان نیست و به خدا پناه می‌برد و... .

لذا اسلام اصل را بر پیشگیری گذاشته و ازدواج حلال و شرعی را به مرد و زن توصیه کرده و نامحرمان را از اختلاط و شوخی و بی‌حیایی و برهنگی و خلوت، برحذر داشته است.

حال باید دید که فلسفه حجاب چیست که امروزه دشمن با تمام توان از طریق رسانه‌ها و اینترنت و فضای مجازی و ماهواره و شبهه‌پراکنی و... به جان آن افتاده و می‌خواهد حجاب را ریشه‌کن کند؟

فلسفه حجاب برای ارزش به مقام و کرامت زن در حیات انسانی است. خداوند که زن و مرد را خلق کرده، برای هریک مأموریتی معین کرده است و امکانات متناسب با مأموریت را به هریک اعطا فرموده است:

ماموریت زن «لتسکنوا الیها» ایجاد آرامش و مادر شدن است. اگر زن، درست تربیت شود و استعدادهایش شکوفا شود: بهشت زیر پای اوست(حدیث) و از دامن او، مرد به معراج می‌رود (نقل از امام‌خمینی).

مأموریت مرد هم «قوامون» است. قوامون یعنی تأمین امنیت خانواده. امنیت بهداشت و تغذیه و مسکن و... . امنیت آسایش خانواده.

با این مقدمه، مشخص می‌شود که اگر زن را مشغول شهوات و هوس‌رانی و بی‌حجابی و برهنگی کنیم، دیگر او نمی‌تواند به وظیفه‌ای که مورد رضایت خالق است، بپردازد. لذا حیا و عفت و آرامش و انس از جامعه می‌رود و هرزگی و شهوت‌پرستی و چشم‌چرانی و... جایگزین می‌شود.

اگر استعدادهای خدادادی زن، درست تربیت و شکوفا شود، مادرانی خواهیم داشت که شهید حججی‌ها را به جبهه‌ها می‌فرستند. مادرانی که انسان‌های صالح و مفید و شایسته را به بشریت تقدیم می‌کنند و مقاومت در برابر باطل را به فرزندان خود می‌آموزند.

دشمن می‌خواهد مادران ما فقط به فکر بزک و عیش و نوش و برهنگی و جلوه‌گری شوند تا بتواند در آینده، ریشه به تیشه اسلام و شیعه بزند.

در نتیجه، حقوق زن در اسلام، این است که شرایط را برای رشد استعدادهای خدادادی او فراهم کنیم و دولت اسلامی شرایط مادی و معنوی را برای مادران، تسهیل کند.

حقوق زن، بی‌حجابی و هرزگی و نابودی شخصیت او نیست. حقوق زن، شبیه شدن او به مرد نیست. حقوق زن در رقابت با مردان و مقایسه با مردان تأمین نمی‌شود. حقوق زن، در دادگاه داده نمی‌شود بلکه در شخصیت او نهفته است و با تربیت صحیح و بعد از شکوفا شدن استعدادهایش، به حقوق خدادادی خود خواهد رسید.

در اسلام و قرآن، بهترین الگوها برای زن مورد پسند خداوند متعال وجود دارد که حضرت فاطمه زهرا‌سلام‌الله‌علیها و حضرت زینب و حضرت حوا و حضرت مریم‌سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین را می‌توان نام برد.

این زنان و سایر زنانی که در قرآن و روایات از آن‌ها به نیکی یاد شده است، نزد خداوند از مقام و مرتبه بالایی برخوردار بوده و حق‌طلبی و مبارزه با باطل و رعایت حجاب و حیا، شاخصه مشترک در همه آن‌ها بوده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: