کد خبر: ۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


سحر یوسفی

اکثر خانم‌ها و حتی بعضی آقایان دنبال راه‌هایی می‌گردند که پوستی شاداب و لطیف داشته باشند. پوست سالم می‌‌بایست دارای چندین ویژگی باشد. می‌‌بایست شفافیت و روشنی کافی داشته باشد، باز بودن منافذ آن در حد طبیعی و نرمال باشد. می‌‌بایست عاری از هرگونه ورم (جوش، تاول یا انواع زوائد برآمده) بوده، عاری از هرگونه لک باشد. رطوبت کافی داشته باشد و سلول‌های آن قدرت ترمیم و بازسازی زیادی داشته باشند. در زیر به راهکارهایی که به سلامت پوست افراد کمک می‌کند اشاره‌ای مختصر می‌کنیم.

*پوستی که در حد متعادل مرطوب نباشد، سالم نیست. بنابراین پوست شما باید مانند زمانی باشد، که از حمام آمده‌اید و رطوبت خاصی روی آن است. اگر پوستتان خیلی خشک است با نوشیدن آب به اندازه کافی و نیز نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی رطوبت مورد نیاز پوست و بدنتان را تأمین کنید. بهترین آب‌رسان‌ها در این زمینه کاهو، مرکبات، خیار و انار است.

* یکی از راهکارهای حفظ سلامت پوست صورت، گردش خون مناسب و اکسیژن‌رسانی به پوست است. برای این منظور یکی از راهکارها، شستشوی پوست با آب سرد، ماساژ دادن صورت در حمام زیر دوش آب ولرم همراه با روغن بنفشه و نوشیدن آب کافی برای جریان مناسب گردش خون است.

* اگر سلول‌های مرده لایه نخستین پوست با روش مناسب برداشته شود، پوست برای ساختن لایه جدید تحریک می‌شود. به این ترتیب پوست صورت شاداب می‌شود. برای این کار از مخلوط لیموترش و خیار، لیموترش و ماست و لیموترش و آب گوجه‌فرنگی استفاده کنید. پس از مالیدن این محلول‌ها به صورت، به آرامی‌ با دست پوست صورت را از پایین به سمت بالا ماساژ بدهید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: