کد خبر: ۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
پپ
هورمون‌درمانی به روش طبیعی
صفحه نخست » پزشکی



برنامه غذایی نقش بسیار مهمی در تنظیم سطح هورمون‌های بدن ما ایفا می‌کند که باعث کنترل روحیه، سطح انرژی، گوارش، متابولیسم می‌شود. شما در این‌جا با غذاهای تنظیم‌کننده هورمون‌های بدن خود آشنا خواهید شد.

سیب زمینی شیرین

شاید همه شما بدانید که بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در رژیم غذایی باید پیچیده باشد، تا بدن راحت تر بتواند آن‌ها را هضم و جذب کند. اما آیا این را هم می‌دانید که کربوهیدارت‌های خوب، تخمدان‌ها را سالم نگه می‌دارد؟ این کربوهیدرات‌ها مثل سیب زمینی شیرین و برنج قهوه ای سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد و از ترشح انسولین جلویگری می‌کند و در نتیجه محیطی سالم برای عملکرد تخمدان‌ها فراهم می‌کند. به همین دلیل بین ۵۰ الی ۷۰ گرم کربوهیدرات پیچیده به غذای روزانه خود اضافه کنید.

سبزیجات خانواده کاهو

خوردن این نوع سبزیجات مثل کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل به کبد در تولید هورمون استروژن که اصلی ترین هورمون جنسی زنانه در کنترل سیکل قاعدگی است کمک می‌کند. فیبر زیاد باعث نفخ و رودل می‌شود بنابراین سعی کنید به اندازه ۱ پیمانه در روز از این سبزیجات مصرف کنید نه بیشتر.

ماهی سالمون

سالمون یکی از مفیدترین غذاهاست. این غذا سرشار از اسیدهای چرب امگاـ۳ است که فشار خون و سطح‌تری گلیسیرین را پایین می‌آورد. مواد مغذی موجود در سالمون خاصیت ضدالتهابی نیز دارند که به شفافیت پوست، قوت استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. مصرف این غذا به اندازه ۱۰۰ گرم در هفته کافی است.

بادام

بادام چربی سالم داشته، سرشار از پروتئین، فیبر و ویتامین است. بادام مسئول کنترل قند خون، پایین آوردن فشار خون و سطح کلسترول و کاهش حس خشونت و عصبانیت است. همه این‌ها به این دلیل است که بادام سطح هورمون کوله‌سیستوکینین که حس سیری ایجاد می‌کند را افزایش می‌دهد. سعی کنید روزانه ¼ پیمانه بادام بخورید.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: