کد خبر: ۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
پپ
صفحه نخست » پزشکی


اسید‌های چرب امگا 3 یکی از اسید‌های چرب ضروری مورد نیاز برای بدن است که توسط غذاهای دریایی وروغن‌ها تأمین می‌شود و بدن انسان قادر به ساخت آن نیست.

یک متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بهترین راه تأمین اسیدهای چرب امگا ۳ از غذاهای دریایی، سویا، گردو، خرما وغیره تأمین می‌شود. پس بهتر است افراد اسیدهای چرب امگا ۳ را از مواد غذایی تأمین کنند و هنگامی که از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند زیر نظر پزشک باشند.

دکتر احمد اسماعیل‎زاده بیان کرد: مصرف خودسرانه اسیدهای چرب امگا 3 سبب ایجاد فعالیت خون و احتمال خون‌ریزی‌های داخلی شده، در طولانی‌مدت قند خون را افزایش می‌دهد بنابراین توصیه می‌شود که افراد به صورت خودسرانه از آن استفاده نکنند.

وی اظهار کرد: میزان مورد نیاز بدن به امگا ۳ در روز برای هر فردی متفاوت است ولی به‌طور معمول حدود یک گرم در روز توصیه می.شود.

وی با اشاره به تأثیر امگا 3 بر سردردهای میگرنی اظهار کرد: اسید‌های چرب امگا 3 به علت اینکه سبب افزایش فعالیت خون در بدن می‌شود و تا حدودی خون‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهد کمی منجر به بهبودی در سردردهای میگرنی می‌شود اما به عنوان یک درمان در سردرد میگرنی اثر آن ثابت نشده است.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: اسید چرب امگا 3 معمولا برای افرادی که سطح تری‌گلیسیرید خونشان بالا است به عنوان یک دارو داده می‌شود چون تحقیقات نشان می‌دهد که امگا 3 می‌تواند سطح تری‌گلیسیرید خون را کاهش دهند. علاوه بر این افرادی که مشکلات پوست مو دارند با توجه به بررسی علت آن گاهی از مکمل تحت نظر پزشک استفاده می‌کنند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: