کد خبر: ۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
پپ
صفحه نخست » پزشکی


رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: استفاده از داروی «رسیژن» تا حدودی مرگ‌و‌میر بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن (داروی ام.اس) در کاهش مرگ‌و‌میر بیماران مبتلا به کرونا با حضور دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و جمعی از پزشکان و متخصصان این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ولایتی گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تأثیرگذار شکل گرفته و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی شکل گرفته است.

او افزود: یکی از دارو‌های مورد استفاده، رسیژن است که در درمان بیماران کرونایی اثرگذاری فراوانی داشته و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته‌ایم هرچند که باید مطالعات در سطح وسیع‌تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.

علاوه بر این، طبرسی نتایج دو مطالعه بالینی داروی اینترفرون بتا روی بیماران مبتلا به کرونا را تشریح کرد.

پیام طبرسی، مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی اعلام شده است. رسیژن، مرگ‌ومیر بیماران کرونا را به یک‌پنجم کاهش داد.

او تصریح کرد: نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی اینترفرون را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آن‌ها به بستری در ICU کاهش و میزان مرگ‌ومیر آن‌ها هم به یک پنجم کاهش یافت. در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آن‌ها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

طبرسی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشور‌های جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی اینترفرون روی بیماران مبتلا به کروناست که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری یادآوری کرد: البته میزان دوزی که ما در مطالعه خودمان برای بیماران استفاده کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت در مطالعه جهانی استفاده می‌کند، متفاوت است. ما ۵ دوز ازاینفرون دوازده میلیون واحدی را طی یک روز به بیماران دادیم در حالی‌که در مطالعه سازمان جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می‌شود.

گفتنی است اینفرون بتا 1 نام دیگر رسیژن است. رسیژن برای درمان فرم‌های عودکننده بیماری ام.اس استفاده می‌شود. اين دارو، تعداد و شدت حمله‌ها را کاهش می‌دهد و روند پیشرفت ناتوانی را کند می‌کند.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: