کد خبر: ۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
پپ
صفحه نخست » پزشکی


پوست دو تن از پزشکان ووهان که به «کووید ـ ۱۹» مبتلا شده بودند و تقریبا از چند قدمی مرگ بازگشتند، سیاه شد.

به نقل از دیلی‌میل، یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که برای دو تن از مبتلایان این بیماری رخ داده، سیاه شدن پوست آن‌هاست.

دو تن از پزشکان چینی در شهر ووهان که مرکز شیوع کروناویروس است، پس از ابتلا به «کووید ـ ۱۹» تقریبا تا آستانه مرگ پیش رفتند. حال که این دو پزشک به زندگی بازگشته‌اند، علائمی عجیب پیدا کرده‌اند و پوست آن‌ها که سفید بود، کاملا سیاه شده است.این دو پزشک که هر دو ۴۲ سال دارند، زمانی‌که در ماه ژانویه سال جاری در بیمارستانی در ووهان به درمان بیماران مبتلا به «کووید ـ ۱۹» می‌پرداختند، خود به این بیماری مبتلا شدند.

پزشک معالج این دو پزشک بیمار گفته که رنگ غیرمعمول پوست آن‌ها در اثر عدم تعادل هورمونی پس از ویروسی شدن کبد ایجاد شده است.

آسیب به کبد در بیماران کرونایی در افرادی اتفاق می‌افتد که وضعیت ابتلای آن‌ها بسیار شدید است. اما آسیب‌های کبدی در موارد خفیف معمولا بدون درمان خاصی به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

هر دو این پزشکان به مدت دو ماه تحت درمان بودند تا توانستند این ویروس را شکست دهند.

یک متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علم و فناوری «هواژانگ» گفته است: اعضای بدن این دو مرد در طول دوران مبارزه با کروناویروس آسیب دیده است و «آهن» که باید در کبد آن‌ها ذخیره می‌شد، به جای کبد به رگ‌های خونی آن‌ها انتشار پیدا کرده است. چرا که اندام‌های بدن آن‌ها کارایی مناسب خود را نداشته‌اند. افزایش سطح آهن می‌تواند به تغییر در رنگ پوست و افزایش رنگدانه‌های صورت منجر شود.

یک متخصص ارولوژی نیز که از پزشکان معالج آن‌ها معتقد است که هر دوی این پزشکان در نتیجه مصرف داروهایی که در ابتدای درمان خود دریافت کرده بودند، در پوست خود دچار تیرگی شدند اما هنوز مشخص نشده که در بیمارستان دقیقا چه داروهایی به این پزشکان داده شده که پوست آن‌ها را سیاه کرده است.

متخصصان معالج این دو جوان انتظار دارند که رنگ پوست هر دوی این مردان به مرور زمان به حالت طبیعی بازگردد.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: