کد خبر: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
پپ
صفحه نخست » پزشکی


معمولا چغندررا به صورت لبو می‌شناسیم و می‌خوریم. با این حال روش‌های متعددی برای مصرف چغندر وجود دارد که می‌توان بیشترین بهره را از خواص آن برد. آب چغندر باعث مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌شود و راندمان ورزشکاران را بالا می‌برد. در این مطلب در خصوص خواص چغندر به خصوص به صورت نوشیدنی بیشتر صحبت می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

چغندر حاوی چیست؟

مصرف چغندر به صورت پخته شده باعث می‌شود که برخی از مواد مغذی مفید آن از بین برود. در عوض مصرف آب چغندر خام حاوی ویتامین‌های A،B وC، اسیدفولیک، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاوونوئیدها و کاروتنوئیدها، اسیدآمینه‌ها، مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر و سدیم ، کربوهیدرات‌ها و قند است.

خواص آب چغندر

· چغندر حاوی خواص ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای است و برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند مفید است.

· چغندر علاوه بر این‌که مغز را در سلامت نگه می‌دارد باعث کاهش روند پیری سلول‌ها و به خصوص سلول‌های پوست و دیگر ارگان‌های بدن می‌شود. با نوشیدن آب چغندر به التیام سریع زخم‌ها و جراحات کمک کرده و از بروز زودهنگام چین و چروک پوستی پیشگیری خواهید کرد.

· چغندر حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که اثرات مضر رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. بالا بودن رادیکال‌های آزاد در بدن باعث پیری زودهنگام سلول‌ها و افزایش خطر بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شوند.

· آب چغندر با رشد سلول‌های بدخیم که عامل سرطان هستند مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که آب چغندر باعث کاهش رشد تومورها به خصوص در پانکراس، سینه و پروستات می‌شود.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: