کد خبر: ۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

معمولا آواز دهل شنيدن از دور خوش است. خيلي از ما مشتاق زندگي در آنسوي مرزهاي جغرافيايي سرزمين مادري هستيم بدون اينکه از ريز و درشتهاي قوانين آنجا اطلاع داشته باشيم و تصورمان بر اين است که تمام آرزوها و آمال ما در آنجا به سر منزل مقصود ميرسد. غافل از آنکه آنها هم براي خودشان قوانين سختگيرانهتري نسبت به مملکت ما دارند و همين پايبنديهاي سختگيرانه سبب شده نظام آنجا کاملا منظم و مرتب به نظر ما برسد. در اين مجال به خوب و بدهاي ينگه دنيا ميپردازيم که حاصل تجربيات دوستاني است که روزگاري در غرب زندگي کردهاند.

فرار از کره جنوبی

80 درصد جوانان کره‌ای آرزوی فرار از این کشور را دارند، اما چرا؟

کره جنوبی به عنوان مقصد مورد علاقه بسیاری از شناخته می‌شود اما یک نظر سنجی جدید نشان می‌دهد تقریبا 80 درصد از شهروندان می‌خواهند از کشور خارج شوند.

کره جنوبی هر سال میلیون‌ها بازدید کننده دارد و بسیاری از گردشگران به‌خاطر زیبایی‌های فصلی طبیعی، غذاهای عجیب و غریب، فرهنگ پاپ و متخصصان صنعت زیبایی به این کشور هجوم می‌آورند. برای بسیاری از علاقمندان فرهنگ پاپ کره و نمایشنامه کره‌ای، کره جنوبی ممکن است یک سرزمین رویایی باشد اما یک نظرسنجی جدید توسط وب سایت کاریابی کره‌ای به نام«سارامین» نشان داده که در واقع اکثریت جمعیت کشور برای شرایط بهتر در فکر ترک سرزمین مادری هستند.

نظرسنجی از 1655 زن و مرد پرسیده که آیا قصد مهاجرت به خارج از کره جنوبی را دارند؟ که 6/78 درصد اعلام کرده‌اند اگر می‌توانستند این کار را انجام می‌دادند. نسل جوانتر تمایل بیشتری برای مهاجرت نشان داده و 80 درصد جوانان در سن بیست سالگی (20 تا 30) اظهار تمایل به زندگی در یک سرزمین بیگانه نشان داده‌اند.

چه چیزی این افراد را به سمت زندگی در کشورهای خارجی سوق می‌دهد؟

اینجا 7 دلیل که توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی عنوان شده مرتب شده است:

1ـ تمایل به سبک زندگی که آزادی بیشتری به آن‌ها بدهد در عوض زندگی در کره جنوبی که در آن همیشه در حال مسابقه دادن با ساعت و فشار کاری، هم برای افراد جویای کار و هم برای افراد مشغول به کار وجود دارد.

2ـ شرایط نا‌مناسب زندگی و کار

3ـ نابرابری اقتصادی

4ـ نگرانی برای بعد از بازنشستگی

5ـ خسته شدن از شرایط اجتماعی پر از رقابت

6ـ احساس این‌که کشور از شهروندان مراقبت نمی‌کند

7ـ کشورهای دیگر سیستم رفاهی بهتری مهیا می‌کنند

افراد جوان که قصد دارند کره جنوبی را برای زندگی بهتر ترک کنند بسیار زیاد شده است

خسته از فضای تبعیض‌آمیز و به شدت رقابتی جامعه کره تعداد زیادی از جوانان بیست تا سی ساله ابراز تمایل برای مهاجرت می‌کنند.

*******

هوای پاک

در کالیفرنیا بر اساس قانونی که در سال ۲۰۱۶ تصویب شده، در شرایط هوای صاف یا Bay Area دیگر امکان نصب شومینه‌های چوبی وجود ندارد. به طور کلی سوزاندن چوب و سوخت‌های جامد در بسیاری از روزهای زمستان ممنوع است.

البته برخی روزها هاله‌ای از دود در آسمان وجود دارد ولی در مجموع آسمان آبی در خیلی از روزها دیده می‌شود. واقعا چه چیزی لذت بخش‌تر از نگاه کردن به یک آسمان آبی؟

دلم می‌سوزد که در سرزمینم حتی در شمال و جاهایی دور از شهرهای بزرگ به علت استفاده از سوخت‌های نامناسب، هوا در بیشتر مواقع زمستان آلوده است. مگر در ارتفاعات زیبای کوه‌ها که خب، هوا در زمستان سرد است. دلم لک زده برای عسل محله و دشت دریاسر.

حتی بیشتر از آن دلم می‌سوزد که هر جایی یک مقدار آشغال جمع شده، سریع به آتش می‌کشانند. اینجا جریمه‌ها بسیار سنگین است و من فکر می‌کنم آیا فرهنگ‌سازی بدون جریمه‌های سنگین اصلا امکان دارد؟

*****

شوخی در پرواز

یک پرواز متعلق به خطوط هوایی بریتیش ایرلاین که از فرودگاه لندن عازم دوسلدورف در آلمان بود به اشتباه در ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند فرود آمد.

مسافران تنها زمانی متوجه این خطا شدند که پیام خوش آمدگویی به ادینبورگ را شنیدند. آن‌ها در ابتدا تصور کردند که این پیام برای شوخی پخش شده است.

مسئولان پرواز در حال بررسی دلایل این اشتباه هستند. آن‌ها در یک بیانیه از مسافران معذرت خواهی کردند. هواپیما پس از دو ساعت و نیم توقف مجددا به سمت دوسلدورف پرواز کرد، مسأله‌ای که نارضایتی شدید مسافران را به دلیل اتلاف وقت، عدم پذیرایی و مسدود شدن دستشویی‌ها در پی داشت.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: