کد خبر: ۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

عنوان کتاب زندگینامه خود‌ گفته شهید مرتضی عطایی معروف به «ابوعلی» است که توسط دفتر نشر معارف و به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی منتشر شده است. تحقیق این کتاب که نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های تحت عنوان «تاریخ شفاهی جبهه مقاومت انقلاب اسلامی» است را محمدمهدی رحیمی و تدوین آن را نوید نوروزی انجام داده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

ابوعلی کجاست؟

این سؤال را سه دسته می‌پرسند:

دستۀ اول داعشی‌ها و فتنه‌گران تکفیری هستند که در عملیات بصر‌الحریر، عکس شاخص فاطمیون دستشان بود و دربه‌در دنبال ابوعلی می‌گشتند. آن‌ها مدام با ترس از اسرا می‌پرسیدند ابوعلی کجاست؟

دستۀ دوم دلبستگان به مذاکره و لبخند دشمن‌اند که از رزم ابوعلی و امثال او متعجب‌اند و در‌حال تمسخر. به این‌ها باشد، کل توان دفاعی کشور را تعطیل می‌کنند و ابوعلی‌ها را تنها می‌گذارند.

دستۀ سوم با افسوس و آرزو می‌گویند: «وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» و افسوس می‌خورند و آرزو می‌کنند که مانند ابوعلی، روزی‌خور آستان الهی شوند و جاودانه بمانند!

بخش‌هایی از کتاب

در عملیات بصر‌الحریر دشمن نه نفر اسیر گرفت که پنج نفر از آن‌ها را به شهادت رساند و چهار نفر دیگر در ماه رمضان سال 95 با اسرای مسلحین معاوضه شدند، یکی از این اسرا حیدر محمدی بود. مسلحین موقع اسارتش عکس شاخص فاطمیون را به او نشان داده و گفته بودند، ابوعلی کجاست؟ می‌گفت: «ابوعلی دیگر به منطقه نرو اگر رفتی اسیر نشو که برایت نقشه‌ها دارند.»

شناسنامه کتاب

کتاب ابوعلی کجاست؟ به کوشش محمدمهدی رحیمی و به همت دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی منتشر شده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: