کد خبر: ۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
پپ
صفحه نخست » ایوان هنر

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس تئاتر تهران با حواشی فراوان افتتاح شد. این مراسم که در جوار یک گورستان قدیمی با حال و هوایی سرد برگزار شد دارای حواشی قابل توجهی بود که در جشن چهل سالگی انقلاب هر فردی را متحیر می‌سازد! سخنان داروغه‌زاده نیز در مورد مکان برگزاری افتتاحیه جشنواره به زعم اهالی رسانه فرافکنی محسوب شد.

ضابطیان مجری این مراسم که جذابیتی نیز برای آن ایجاد نمی‌کرد در بخشی از مراسم اعلام کرد: سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سخنرانی امتناع کرده و گفته در جایی که هنرمندان حضور دارند ما مسئولان باید شنونده باشیم.

فاطمه معتمدآریا هنگام بزرگداشتش برخی جملات پر‌ابهام و حاشیه‌ای را در رابطه با سینما بیان کرد و به زعم خود از کسانی که او را مورد توقف قرار داده بودند گلایه کرد. نکته عجیب دیگر سیمین خطاب کردن متوالی فاطمه معتمدآریا در این مراسم رسمی بود که بسیار دون از شأن اجرایی افتتاحیه جشنواره بود و حکایت از برنامه‌ریزی نابجا توسط برگزارکنندگان مراسم و یا هماهنگی حساب شده بین تقدیرشوندگان داشت! اصولا معلوم نیست با چه تدبیری در این جشن مهم سینمایی در دهه فجر برای بازیگری که به عنوان فردی حاشیه‌دار در سینما مطرح است و بعضا در جشنواره‌های خارجی بدون حجاب حاضر شده، بزرگداشت برگزار می‌شود تا در یک تریبون رسمی شاهد سخنان تند او علیه فضای فرهنگی کشور و دفاع از بیضایی به عنوان کارگردان معلوم الحالی که ترک وطن کرده باشیم!

در ادامه نیز خوانندگی یک زن در بخشی از اجرای یک فیلم تئاتر به کارگردانی فرد معلوم الحالی همچون محمد رحمانیان، همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب تعجب و بهت حاضران در مراسم را به همراه داشت.

در بخش دیگر مراسم با دعوت سؤال برانگیز از بهمن فرمان‌آرا که در فیلم‌هایش به گونه‌های مختلف نسبت خود را با انقلاب اسلامی ایران کتمان کرده است از گنجوی تقدیر شد و گنجوی در حین این تقدیر با سیبل قرار دادن اسلام(!) عنوان کرد «شما راویان ۱۴۰۰ساله چه می‌کنید که مردم هنوز ترانه‌ ای ایران مرا گوش می‌دهند ولی نتوانستید تغییری ایجاد کنید؟» جمله‌ای عوامانه و مغلطه آمیز که بهت و حیرت همه حاضران را دربرداشت!

معلوم نیست چرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در برابر این همه حاشیه‌ بی‌سابقه در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و در چهل سالگی انقلاب اسلامی سکوت می‌کنند؟! به راستی چه کسی باید پاسخگوی این اتفاقات در مهمترین جشن سینمایی کشور باشد؟ (...)

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: