کد خبر: ۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
پپ
صفحه نخست » کنز

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

آقایان وهابی شما می‌گویید در قرآن عزاداری نداریم. خداوند در سوره اذا الشمس کورت. برای دختری مظلوم ولو مشرک هم هست می‌گوید: بای ذنب قتلت.

این آیه در این موضوع بهترین آیه است و دلیل بر این است که انسان باید مظلومیت‌ها را فریاد بکشد.

آداب عزاداری

سعی کنیم در عزاداری‌ها فرقی بین آدم‌ها نگذاریم. حالا این آقا تاجر است بانی است دو تا گوسفند دارد یک قابلمه بیشتر بدهیم، برای بچه‌هایش ببرد.

گوسفند تا مادامی که برای طرف است هست. وقتی نذر کرد و سر گوسفند بریده شد و در دیگ رفت بانی یکسان است.

چشم بی اشک مشکل دارد

یک‌بار امام صادق‌علیه‌السلام به یک نفر گفت: شنیده‌ام شما برای امام حسین مرثیه می‌خوانی؟ گفت‌: بله.

امام گفت: یک مرثیه برای من بخوان. می‌گفت: مرثیه خواندم. امام صادق‌علیه‌السلام چنان گریه کرد چنان فریاد کشید که صدای اشک امام صادق‌علیه‌السلام در کوچه رفت.

چشمی که اشک ندارد مشکل دارد. مثل انسانی است که استدلال ندارد.

................................

خدمت به دستگاه امام حسین‌علیه‌السلام

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

هر چه می‌توانید برای سیدالشهدا‌علیه‌السلام خدمتی انجام دهید دریغ نکنید. هیچ کاری برای امام حسین‌علیه‌السلام بی اثر نمی‌ماند. هر که می‌خواهد کاری انجام دهد مطمئن باشد ثمره کارش در عالم جاودانه می‌ماند، برای امام حسین‌علیه‌السلام کار کند از برقراری روضه هفتگی تا هر نوع کار تبلیغی دیگر. نگوییم ضرورت ندارد و دیگران به قدر کافی فعال هستند. از این فیض عظمی بی نصیب نمانید.

دعایی بهتر از خدایا مرا حفظ کن

دعای خدایا مرا برای خودت حفظ کن خیلی بهتر از خدایا مرا حفظ کن است. خب خدا ما را حفظ کند برای این‌که کجا مصرف بشویم؟ فدای چی بشویم؟ خدا ما را حفظ کند و بعد ما خود را برای چی به خطر بیندازیم؟ ما از خدا می‌خواهیم خدا ما را حفظ کند که خودمان را به خطر بیندازیم. بهترین محافظت این است که خدا ما را برای خودش حفظ کند تا بیهوده هدر نرویم و نصیب گرگ‌ها نشویم.

محال است این دعا بی جواب بماند

محال است خود را نیازمند به خدا ببینیم و از او خودش را بخواهیم و خدا دریغ کند. اگر دعایی درباره دنیا با تأخیر مستجاب شود و یا مصلحت نباشد به صورتی که ما می‌خواهیم مستجاب شود. ولی دعای ما درباره تقرب و نزدیک شدن به خدا هرگز بی جواب نمی‌ماند. فلسفه خلقت ما رسیدن به خداست.

...........................

سوره واقعه

حجت الاسلام والمسلمین عالی

عبدالله‌بن‌مسعود از بزرگان اصحاب پیامبر و در بسیاری از جنگ‌ها با پیامبر همراه بود. وی پس از پیامبر از یاران حضرت امیر بود. وقتی خلیفه وقت به عیادتش آمد از او پرسید درد و ناراحتی شما چیست؟ او گفت گناهانم.

گفت: چه می‌خواهی؟ چه میل داری؟

گفت: رحمه ربی. آرزویم عنایت و رحمت حضرت حق است. پرسید: می‌خواهی برایت طبیب بیاورم؟ ابن مسعود جواب داد خود طبیب مرا بیمار کرده است.

گفت: دردم از یار است و درمان نیز هم.

چون ظاهرا حقوقش از بیت‌المال قطع شده بود، خلیفه گفت: اگر مایل باشی دستور دهم عطای تو را از بیت‌المال به تو برگردانند.

ابن مسعود گفت: آن روز که به کارم می‌خورد به آن نیازمند بودم به من ندادی امروز که دیگر مرگم رسیده و به آن نیازی ندارم به من می‌دهی؟

گفت: آن را برای دخترکانت قرار می‌دهم. ابن مسعود پاسخ داد: آن‌ها هم نیازی ندارند من به آن‌ها سفارش کرده‌ام هر شب سوره واقعه بخوانند چون از رسول خدا شنیدم که فرمود:

کسی که هر شب سوره واقعه بخواند هرگز به فقر مبتلا نمی‌شود.

..................................

مراقبت از ایمان

آیت‌الله حائری شیرازی

دانه گندم را تا نکاشته‌ای مراقبت نمی‌خواهد به محض این‌که آن را بکاری، رسیدگی باید شروع شود. انسان اگر در راه خدا افتاد تازه اول مراقبت است. اول خطر است به همین سبب است که افراد سالم وقتی منحرف می‌شوند بد منحرف می‌شوند و خطرناک‌تر خواهند بود.

مواظبت از عمر

وقتی به شهرستان تلفن می‌زنید برای این‌که هزینه تماس کمتری برایتان بیفتد مختصر و مفید صحبت می‌کنید! ارزش عمر بیشتر است یا پول تلفن؟ باید در حرف زدن خیلی بخیل بود و کم صحبت کرد تا عمرمان بیهوده هزینه نشود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: