کد خبر: ۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
پپ
نگاهی به عمکرد معاونت امور زنان و خانواده دولت یازدهم
صفحه نخست » گزارش



سمانه زاهد

اشاره:

بی‌شک خانواده جز نهادهای مهم و اساسی همه جوامع بشری محسوب می‌شود. این نهاد به خصوص بعد از انقلاب اسلامی و در پی تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب امام خمینی و رهبر معظم انقلاب جایگاهی بس والا و اساسی یافت. براساس این نگاه، حفظ و نگهداری و رسیدگی به معضلاتی که این نهاد مهم را تهدید می‌کند در اولویت برنامه تمام دستگاه‌ها قرار گرفت و آینده و سرنوشت جامعه به این نهاد مهم گره خورد. در همین راستا رهبر معظم انقلاب 13 شهریور ماه امسال با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده نقشه راه نظام جمهوری اسلامی در این حوزه را مشخص کردند.

توجه به نهاد خانواده از ابتدای انقلاب اسلامی باعث شد نهادی در دولت شکل بگیرد که تا به صورت خاص در ارتباط با خانواده و زنان به عنوان اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین عضو این نهاد، اقداماتی را به انجام رساند. این نهاد که بعد از طی یک پروسه در حال حاضر با نام معاونت امور زنان و خانواده مشغول فعالیت است. با روی کار آمدن دولت یازدهم با حکم رئیس‌جمهور سکان این معاونت مهم و اساسی به دست «شهیندخت مولاوردی» سپرده شد. اکنون که کمتر از یک سال به پایان عمر این دولت باقی مانده است، به بهانه روز خانواده همراه شما دفتر عملکرد این معاونت را ورق می‌زنیم تا ببینیم در آخر چه نمره‌ای دریافت می‌کند.

...

بخش اول: در معاونت امور زنان چه گذشته است؟!

معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مهم‌ترین نهاد اجرایی داخلی در حوزه مسائل زنان و خانواده به شمار می‌رود. بر همین اساس نگاه به کارنامه کاری سه ساله این مرکز بهترین راهنما برای آن است که ببینیم در حوزه زنان و خانواده چه بر سر جامعه اسلامی ما می‌آید. در این بخش سعی می‌شود به برخی از رویدادهایی که در طول دوران ریاست مولاوردی در این معاونت گذشته است، نگاهی داشته باشیم.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: