کد خبر: ۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم

1. معمولا جاده‌های طولانی و طاقت‌فرسای بین شهر‌ها خسته کننده است و موجب کند شدن فعالیت ذهنی راننده و در پی داشتن خطرات جدی می‌شود. مسافت باقی مانده تا مقصد در برخی از جاده‌‌های استرالیا با تابلوهای سوال و جواب پرشده است! با این کار ذهن رانندگان برای تعیین باقی مانده مسیر وادار به فعالیت می‌شود.

2. «مامبل» نام مرغی مغرور است که فکر می‌کند پنگوئن است و به جای اینکه مانند همنوعان خود افقی راه برود، همیشه ایستاده و سربالا درست مثل پنگوئن‌ها حرکت می‌کند. جالب است بدانید این مرغ ساعت‌ها به آب خیره می‌شود. کارشناسان معتقدند رفتار این مرغ نشان می‌دهد به این موضوع فکر می‌کند که شاید او هم بتواند مانند پنگوئن‌ها شنا کند.

3. نگهداری از گیاهان آپارتمانی یکی از عوامل ایجاد نشاط در خانه است. اما لازم است بدانید که گیاه آپارتمانی کلادیوم یا همان فیل‌گوش در تمام بخش‌های خود شیره سمی دارد و اگر توسط کودک بلعیده شود، می‌تواند به بافت کبد آسیب بزند و یا مستقیما روی دستگاه گردش خون اثر بگذارد و کشنده باشد.

4. مصرف خودسرانه دارو علی‌الخصوص انواع مسکن‌ها در بین مردم بسیار رایج است. متاسفانه استفاده بیش از اندازه این داروها موجب ایجاد مشکلات فراوان و متعددی دربدن انسان می‌شود. برای مثال استفاده خودسرانه از ژلوفن باعث ایجاد زخم در دستگاه گوارش می‌شود که به مرور زمان سرطان معده را به همراه خواهد داشت.

5. کمک به زندگی و ادامه حیات افرادی که دور وبر ما هستند یک وظیفه انسانی است. کمکی که راه‌‌های زیادی دارد و به سلامت خود شخص نیز کمک می‌کند. اهدا خون یکی از این راه‌هاست. جالب است بدانید اهدای منظم خون هربار 650 کالری می‌سوزاند که منجر به کاهش وزن و کاهش بیماری قلبی و سرطان‌ می‌شود.

6. خیلی از افراد ممکن است صبح‌ها به سختی از رختخواب جدا شوند. مخصوصا کودکانی که شب‌ها تا دیر وقت بیدار هستند و صبح‌ها برای مدرسه رفتن به سختی برمی‌خیزند. اگر صبح‌ها نفستان را چند دقیقه نگه‌ دارید، ضربان قلب افزایش یافته و بدن دستور انتقال به حالت اکتیو را صادر کرده و می‌توانید سریعا از رختخواب بلند شوید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: