کد خبر: ۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
پپ
صفحه نخست » اخبار

رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه و دنباله‌های داخلی‌شان همواره در پی آنند تا جوامع غربی را الگویی برای مردم ایران معرفی کنند و در این را با مخفی کردن نقاط منفی غربی‌ها و حتی القا آنها به‌عنوان ویژگی‌های مثبت، در پی ایجاد حس خودکمتربینی در بین ایرانیان هستند تا از نظر فکری مردم کشورمان را به غرب وابسته کرده و پیشرفت را مساوی با غربی‌شدن معرفی کنند. اما واقعیت آن چیزی نیست که رسانه‌های غربی معرفی می‌کنند و اگر کسی در جوامع غربی حضور داشته باشد، با نقاط سیاه و منفی فرهنگ نیز آشنا می‌شود و یکسره دل به ظواهر فرهنگ غربی نمی‌بازد.

«امید دانا» یکی از عناصر اپوزیسیون در سفر اخیر خود به ایتالیا به برخی از معضلات و نقاط منفی جامعه این کشور پرداخت که در رسانه‌هایی مانند «بی‌بی‌سی فارسی»، «من و تو»، «صدای آمریکا» و هیچ‌گاه به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. این اپوزیسیون با عبور از یکی از خیابان‌های شهر میلان، تصویری از پارک کردن خودروها در زیر تابلو «توقف ممنوع» منتشر کرد و گفت: «هر جای میلان می‌رم زیر تابلو پارک ممنوع، عزیزان ایتالیایی پارک نمودند. این چیزها را که بی‌بی‌سی بهتون نشان نمی‌ده، فکر کنید روشنفکران ایرانی سر همین چیزها چقدر تو سر ملت ما می‌زنند که مردم ایران بی‌فرهنگ هستند! اساسا برای تحصیل کرده‌های غرب‌زده ما مرغ همسایه غازه!»

«امید دانا» هم‌چنین به تلاش روشنفکران غرب‌زده ایران برای تضعیف تاریخ و هویت ایرانی و بزرگ جلوه دادن تاریخ غرب اشاره کرد و گفت: «امروز در کولوسئوم شهر رم بزرگ‌ترین تماشاخانه جنگ گلادیاتورها رفتم، البته دو روز پیش در شهر ورنا ایتالیا نیز به آمفی تئاتر رفتم که مکان مبارزه بردگان بخت برگشته بابت تفریح قیصرهای روم و شهروندان پولدار شهر بود. نکته تکان‌دهنده فروش سمبل‌های این وحشی‌بازی در غرفه‌های کولوسئوم رم بود که با قیمت بالا ۳۰ الی ۲۰۰ یورو فروخته می‌شد و شور و شوق جوانان ایتالیایی با لباس گلادیاتوری بودش که از این راه پول در می‌آوردند. در تمامی لحظه‌های بازدید از این مکان‌های وحوش غربی یاد روشنفکران وطن‌فروش کشورمان افتادم که چگونه تاریخ ساسانیان و هخامنشیان را خار و ذلیل می‌کنند و با وقاحت می‌گویند ایران در برابر غرب هیچ بوده! زنان و مردان ایرانشهر روزگاری بایستی انتقامی سخت از روشنکفران ناایرانی کشورمان بگیرند تا درس عبرتی برای هر جوجه روشنفکری شود.»

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: