کد خبر: ۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


حضرت زهراسلام‌الله‌علیها بانوی عزیز، بزرگوار و مقدسی است که نام ایشان بر تاریخ تشیع همواره می‌درخشد و در طول تاریخ از فاطمه زهراسلام‌الله‌علیهاهمیشه به عظمت و بزرگی یاد شده است.

بانویی فاضله، مؤمنه، صدیقه، طاهره و... که اسوه تمام مردان و زنان آزاده و مسلمان جهان است. نقش بی‌بدیل زهرای مرضیهسلام‌الله‌علیهادر طول تاریخ اسلام بعد از قرن‌ها هنوز شناخته شده و روشن نمی‌باشد. بانویی که تمامی ائمه و بزرگان اسلام سر تعظیم در برابر شخصیت عظیم و والای ایشان فروآورده‌اند و ایشان را حجت و راهنمایی بزرگ در طول زندگی خود می‌دانند.

درباره نقش حضرت زهراسلام‌الله‌علیها در اسلام بزرگان زیادی من جمله مقام معظم رهبری سخنانی گرانبها بیان نموده‌اند. کتاب پیش رو مجموعه بیانات ایشان درباره مقام و منزلت حضرت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیهامی‌باشد که در هفده فصل با عناوینی مانند : مقام و عظمت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها، عبادت و معنویت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها، دانش و علوم فاطمه زهراسلام‌الله‌علیهاو... به کوشش سید محمدباقر حسینی به رشته تحریر در آمده است.

بخش‌هایی از کتاب

وقتی که پسران نبی اکرم در مکه یکی پس از دیگری از دنیا رفتند. دشمنان شماتت‌گر اسلام و پیامبر که ارزش‌هایشان منحصر در مال و ثروت و فرزند و جاه و جلال دنیایی بود پیامبر را شماتت کردند و گفتند تو ابتر هستی یعنی بی‌دنباله و با مرگ تو همه چیز از آثار و نشانه‌های وجود تو تمام خواهد شد. خداوند متعال این اسوه را بر پیامبر نازل کرد تا هم قلب پیامبر را تسلی دهد هم حقیقتی را برای آن بزرگوار و برای مسلمانان روشن کند. لذا فرمود: «انا اعطیناک الکوثر. ما به تو کوثر بخشیدیم آن حقیقت عظیم و کوثر و فزاینده.»

مصداق کوثر برای نبی اکرم چیزهای گوناگون است. یکی از برجسته‌ترین مصادیق کوثر، وجود مقدس فاطمه زهراست که خداوند متعال در این وجود مبارک دنباله معنوی و مادی پیامبر را قرار داد.

شناسنامه کتاب

کتاب قطره از دریا نشانی می‌دهد مجموعه بیانات «مقام معظم رهبری» در باب مقام و منزلت حضرت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها است که به کوشش «سیدمحمدباقر حسینی» و توسط انتشارات «مسیا» به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: