کد خبر: ۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم

درخشان‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین میوه دنیا ماربل بری است، میوه‌ای به رنگ آبی متالیک که در غرب آفریقا می‌روید. رنگ شگفت‌انگیز این میوه به خاطر بافت سلولی منحصر به فرد آن است.

کودکان بین 2 تا 10 ساله به طور میانگین روزی 228 سوال از مادران خود می پرسند، بیشترین آمار برای دختران 4 ساله‌ای است که روزی 390 سوال می‌پرسند.

در افسانه‌های قدیمی ژاپن سمورهای آبی بسیار خطرناک قلمداد می‌شدند. مردم معتقد بودند که این جانوران با توانایی تغییر شکل به صورت زن یا بچه، مرد‌ها را فریب داده و آن‌ها را به قتل می‌رسانند.

بخشی از مشکلات جوامع صنعتی گریبان معلمان را می‌گیرد. از سال 1989 تا2009 حدود دوهزار مدرسه در آلمان به دلیل کم بودن بچه‌ها تعطیل شد! در آلمان تمایل به داشتن فرزند به‌ علت صنعتی بودن کشور، بسیار کم است.

در شهر قطبی لانگیربین نروژ مرگ ممنوع است. از آن‌جا که اجساد در این منطقه تجزیه نمی‌شوند بیماران رو به مرگ را به شهر و منطقه‌ای دیگر می‌فرستند.

در قرن نوزدهم میلادی ماشین‌های اسباب بازی و کنترلی در کار نبود، مردم قسمت‌هایی از اروپا و آمریکا از ماشین‌های گازوئیل‌سوز کوچک برای سرگرم کردن کودکان‌شان استفاده می‌کردند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: