کد خبر: ۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
پپ
صفحه نخست » کنز


رهبر معظم انقلاب

هیچکس به همسرش نگوید که من از تو بالاترم بالاتری یعنی چه؟ یعنی پدر شما بالاتر است از پدر او، این حرف مفت است یعنی ثروت شما بیشتر از ثروت همسرتان است این هم حرف مفت است. یعنی شما زیباتر از همسرتان هستید این هم حرف مفت است اسلام این حرف‌ها را قبول ندارد. یعنی شما تقوایتان بیشتر است خب اگر تقوایتان بیشتر است که نباید بگویید من بالاترم آنی که می‌گوید من تقوایم بیشتر است خود این تنزل در تقوا است. پس با هم بسازید همانی که مقدر و نصیب شده آن را مغتنم بشمارید عطیه الهی بدانید نعمت خدا بدانید تا ان‌شاءالله خدای متعال هم برکاتش را بر شما نازل کند.

زندگی ساده

از اول ازدواج زندگی را ساده و متوسط و نه بیش از اندازه نیاز پیش ببرید. ملاحظه انصاف را بکنید ببینید دیگران چطوری‌اند. خیلی بین خود و دیگران فاصله درست نکنید.

رعایت حقوق کودکان

در بعضی از خانواده‌ها حقوق کودکان رعایت نمی‌شود. تضییع کردن حقوق کودکان فقط به این نیست که انسان به آنها محبت نکند. سوءتربیت‌ها، نرسیدن‌ها، کمبود عواطف هم ظلم به آن‌هاست.

کار در داخل خانه از کار در بیرون سخت‌تر است

برخلاف تصور بعضی که خیال می‌کنند این‌هایی که بیرون خانه کار می‌کنند کارشان سخت است آن‌هایی که در خانه‌اند راحتند. نه، خانم داخل خانه کار جسمانی‌اش هم سخت است کار فکری‌اش هم سخت است چون مدیر داخلی خانواده خانم است. طبعا چالش‌های دارد. این چالش‌ها تلاطم‌هایی در روح او به وجود می‌آورد. به مجرد این‌که شوهر می‌آید در خانه مثل این‌که فرشته نجات از آسمان نازل شده برایش. برای هر دوتان این محیط می‌شود بهشت. بد است؟ این اساسی‌ترین نیاز انسان است. این را سعی کنید تأمین کنید. البته خب شرایطی دارد زحماتی دارد. البته خیلی زحمتی ندارد عقل یک خرده‌ای می‌خواهد هم زن باید عقل به خرج بدهد هم مرد باید عقل به خرج بدهد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: