کد خبر: ۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
پپ
صفحه نخست » برگزیده ها



مدیر مسئول

يکي از مسائلي که قبل و بعد از انقلاب اسلامي محل بحث و مناقشه بوده، مسأله «حجاب» است. مسألهاي که از ديرباز با وجود زن عجين شده و جزء لاينفک شأن و منزلت او تلقي ميشود. همواره و در طول تاريخ عدهاي سعي در بر هم زدن اين معادله داشتند تا آن را امري سبک و دست و پا گير معرفي کنند. اما زنان در همه ادوار عليالخصوص بعد از انقلاب اسلامي نشان دادند که نه تنها حجاب امري اجباري نيست بلکه به مثابه روح به جسم براي زنان کاربرد دارد.

موضوع حجاب، موضوعي فرازمان است و محدود به جمهوري اسلامي و عصر مشروطه نيست. با کنکاشي در آثار تاريخي، نمايان ميشود که حجاب براي زنان آن هم زنان با شأن و منزلت و از طبقه بالاي جامعه متصور بوده است. تاريخ گواهي ميدهد که خانوادههاي اصيل و متمدن از پوشش کافي و موجه برخوردار بودهاند و برعکس خانوادههاي پست و دون مايه اجتماع حجاب نداشتند.

در چنين شرايطي عدهاي تمام تلاش خود را صرف بيحيا جلوه دادن و بيعفت نشان دادن زنان نجيبمان ميکنند و سعي در عوض کردن فرهنگ اصيل زنان و دخترانمان را دارند. از جمله اين حرکات ميتوان به فعاليت برخي فراريها و دريوزگان سياسيمان که سعي ميکنند خود را حامي و نماينده زنان ايراني جلوه دهند! اشاره کرد. کساني که ميکوشند با راهاندازي کمپينهاي ساختارشکنانه، بانوان و دختران فهيم اين مملکت را اغوا کنند اما هر چند به فاصله کوتاهي، صداي خورد شدن استخوانهاي کمپين «آزاديهاي يواشکي» به گوش رسيد، اين بار نيز سعي ميکنند با کمک دلارهاي آمريکايي، کمپيني مشابه به اسم «چهارشنبههاي سفيد» يا «چهارشنبههاي بدون اجبار» راه بياندازند که موضوع آن «زنان» هستند. اما مانند قبل، اين کمپين که براي ترويج بيحجابي و بيعفتي طراحي شده بود، باز هم برايشان رسوايي آفريد و دستان آلودهشان از پس پرده بيرون افتاد. با وجود اينکه مدت کوتاهي از راه اندازي اين کمپين ميگذرد طراحان اين پروژه خيانتبار در اعترافي زودهنگام به ناکارآمدي اين طرح اقرار کرده و چهره محوري و عروسکي حامي صفحه کمپين در مصاحبه با صداي آمريکا ميگويد: «زنان ايراني شستشوي مغزي شدهاند و سلطه فرهنگ مردسالار را پذيرفتهاند.»! او که خود را شکست خورده يافته اين بار با توهين به زنان ايراني آنان را مورد خطاب قرار ميدهد!

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: