کد خبر: ۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
پپ
صفحه نخست » کاشانه


یاسمین رضوی

تعطیلات تابستان که از راه می‌رسد، وضعیت وقت گذرانی روزانه در خانواده هم تغییر می‌کند. البته هر خانواده موضعی متفاوت در برابر تابستان دارد؛ برخی خانواده‌ها نه حوصله‌اش را دارند نه اعتقادی به برنامه‌ریزی برای تابستان کودک و نوجوانشان. این دسته معتقدند تابستان مساوی است با بیکاری که در آن هر کاری دلت خواست انجام می‌دهی. دسته دوم خانواده‌هایی هستند که معتقدند وقت را نباید تلف کرد اگرچه تابستان باشد، برای این خانواده‌ها تابستان به معنای کلاس‌های متعدد و متنوع هنری و علمی و... است و قوی کردن بنیه درسی برای ورود به سال جدید تحصیلی. فرزندان این خانواده‌ها هنوز پایشان از کلاس هنری بیرون نگذاشتند باید بروند کلاس زبان و بعد تندتند غذایی بخورند و بپرند توی کلاس تقویتی ریاضی و...

دسته آخر، خانواده‌هایی هستند که میانه‌رو هستند. حواسشان هست که برنامه‌ریزی برای تابستان بچه‌ها به معنای پر کردن کل اوقات فراغت با کلاس‌های متعدد نیست و استراحت و آماده شدن برای سال بعد هم به معنای خوابیدن تا ظهر و بیکاری سه ماهه نیست.

اما در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان باید به چه نکاتی دقت کرد؟

مسأله‌ای به نام «کلاس‌های تابستانی»

اولین گزینه ای که برای برنامه‌ریزی تابستان بچه‌ها به ذهنمان می‌رسد، شرکت در کلاس‌های تابستانی است. خیلی هم خوب است اما به شرطی که این نکات را در مورد انتخاب کلاس و تعداد آن‌ها به خاطر داشته باشیم.

· بر اساس علایق فرزندتان کلاس را انتخاب کنید نه علایق خودتان. این که شما عاشق نجوم هستید دلیل نمی‌شود که فرزندتان سه ماه تابستان را توی رصدخانه و کلاس‌های نجوم وقت بگذراند و در آرزوی نقاشی کشیدن آه بکشد. در انتخاب کلاس‌های تابستانی هیچ نکته تحمیلی نباید وجود داشته باشد. یادتان باشد که این مسأله یک فعالیت داوطلبانه است و باید لذت بخش باشد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: