کد خبر: ۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
پپ
صفحه نخست » نمای نزدیک


فائقه بزاز

بازار رضای مشهد برایمان پر است از عطر زعفران و گلاب و چشم اندازی از بته‌ جقه های نقره ای ترمه. پر است از بوی خوش گلاب و عطرهای مریم و یاس. مهر و جانماز و نخودچی‌های مشگل گشا و زرشک، مهر و تسبیح یا عطر گل محمدی برای حضور سبز بر سر سجاده‌های عشق. بازار رضا پر از عطر فروشی است اما اگر عطر ناب عشق و خلوص و ارادت بخواهی سر از دکان سید جواد در می‌آوری. تاسیس:1340 و این که عطر، زعفران و انگشترسید جواد، هیج شعبه ای ندارد. زائران چهار نسل او را می شناسند. بیشتر از نیم قرن است کهن ترین بازار نور و عطر مشهد؛ بازار رضا، صبحگاهان را با عطر خدا آغاز می‌کند با رایحه ای که ۵۰ سال است سید جواد به دست‌های متبرک زائران هدیه می‌کند.

در این مغازه قدیمی عکس علما و بزرگان دل را آرام می‌کند؛ از آیه‌ الله مرتضی زاهدی و شیخ رجبعلی خیاط تا آیت الله محمد تقی جعفری و بهاالدینی و میرزا جواد آقا تهرانی. دو شهید هم آرام به ایران لبخند می زنند، حمید رضا ملاحسنی وسید احمد پلارک.

جای دیگری نوشته است: استعمال بوی خوش موجب نشاط و محکم کردن قلب است. بعد هم توصیه‌ای برای خریداران دارد؛ وقتی عطرت را خریدی برای فرج امام زمانت صلوات بفرست.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: