کد خبر: ۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

حکومت همواره با قدرت و ثروت همراه است. قدرتی که می‌تواند هم محبوبیت به همراه داشته باشد و هم نفرت جمعی. حاکمان برای بقا نیازمند پذیرش از جانب مردم و ساکنان سرزمین تحت حکومت خود هستند. بسیاری از این حکومت‌ها به مرور زمان از بین رفته و یا منقرض شده‌اند. در میان همه حکومت‌های موجود در جهان، جزایری وجود داردکه در حاکمیت عجیب‌ترین حاکمان قرار دارد. این جزیره‌ها ساکنانش مانند بقیه ساکنان زمین، حاکمیت اکثریت موجود را پذیرفته‌اند و زندگی مسالمت‌آمیزی را در کنار یکدیگر می‌گذرانند. در ادامه تعدادی از این حاکمان عجیب و غریب را معرفی خواهیم کرد.

حکومت خرگوش‌های دوست داشتنی

جزیره اوکونوشیما، جزیر‌ه‌ای در ژاپن است که زمانی محلی برای تولید سلاح‌های شیمایی بود، اما اکنون خانه صدها خرگوش دوست داشتنی است. اینکه جمعیت خرگوش‌ها چگونه در این جزیره افزایش یافته، خود معمایی است.

خرگوش‌ها برای آزمایش سلاح‌های شیمیایی در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما آن خرگوش‌های مورد آزمایش، احتمالا پس از جنگ نابود شده‌اند.احتمالا خرگوش‌های فعلی، حیوانات خانگی هستند که توسط کودکان و یا گردشگران به این جزیره برده شده‌اند.در جزیره اوکونوشیما هیچ شکارچی طبیعی، جان این خرگوش‌ها را تهدید نمی‌کند. در این جزیره، حدود ۷۰۰ خرگوش در این جزیره پرسه می‌زنند. بازدیدکنندگان به خرگوش‌ها غذا و آب می‌دهند. آب جزیره در نتیجه مهمات کارخانه آلوده شده است.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: