کد خبر: ۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
پپ
صفحه نخست » گزارش


فاطمه اقوامی

مهمانی شلوغ بود... هر طرف را نگاه می‌کردی عده‌ای دور هم جمع بودند و داشتند گل می‌گفتند و گل می‌شنفتند... نگاهی که به دور تا دور سالن انداختم دیدم یکجا انگار بازرا حرف و گفتگو داغ‌تر است...کنجکاوی مرا به همان سو کشاند... نزدیک‌تر که شدم دیدم بحث بر سر زیبایی و قیمت طلا و جواهرات است... یکی از خانم‌ها که انواع و اقسام جواهرات را بر گردن و دست خود داشت و فکر می‌کنم با وجود آن‌ها حتی نمی‌توانست دیگر از جایش جم بخورد، معرکه گرفته بود و مثل یک سخنور تمام عیار مشغول انتقال تجربیات خود در خرید طلا و جواهر به دیگران بود... خلاصه بعد چند ساعت مهمانی تمام شد و همه با بدرقه صاحب‌خونه راهی شدیم... تو تاکسی در حال رفتن به خونه بودم که متوجه جلب صحبت‌های خانم بغل دستم شد که داشت با تلفن همراهش صحبت می‌کرد... نمی‌خواستم گوش بدم اما صداش بلند بود و داشت با خنده به اونور خط می‌گفت: نه بابا اصلا متوجه نشدن بدلیه... گفتم همش سرویس‌های طلام رو از خارج سفارش میدم... هیچ‌کسم نفهمید... تن صدا به نظرم آشنا می‌آمد... موقع پیاده شدن نگاهی به او انداختم که هنوز مشغول صحبت بود... بله درست حدس زده بودم خودش بود... همون خانمی که در مهمانی با هزار ادا از طلاهایش حرف می‌زد...

تا آخر شب کار اون خانم فکرم رو مشغول کرده بود... البته کار او که زیاد اهمیت نداشت و یک شیطنت زنانه بود... بیشتر در فکر دنیای عجیب و غریب دور و برمون بودم... دنیایی که برخی پذیرفته‎‌اند دهکده‌ایست جهانی... و در آن انواع و اقسام کالاهای بدلی و تقلبی به جای اصل به بهترین شکل عرضه می‌شود... نه فقط کالا که اندیشه و تفکر و حتی دین و عرفان تقلبی هم به بازار آمده است... برای انسان عصر جدید خطر گیر افتادن در هر دام هر کدام از این‌ها و گیر کردن در راهی بن‌بست وجود دارد... کشور عزیز ما هم با وجود بهره‌مندی از پشتوانه‌ قوی معنوی از عرضه محصولات بازار گرم وارداتی این افکار و حتی بازار داخلی آن در امان نیست، همین ما را ترغیب کرد در کنار شما نگاهی به بازار عرفان‌ها و معنویت‌های دروغین نوظهور بندازیم. برای آگاهی از رمز و راز برخی از این عرفان‌ها این هفته و هفته بعد با ما همراه باشید.

عرفان حلقه

«عرفان حلقه» با نام دیگر «عرفان کیهانی» از اوایل دهه80 در ایران پا گرفت. بنیان‌گذار این فرقه فردی به نام «محمدعلی طاهری» است که اکنون در زندان به سر می‌برد. «اسماعیل منصوری لاریجانی» نیز در ابتدا همراه این گروه بود و برای برخی از کتاب‌های طاهری مقدمه نوشت اما بعدها از طاهری برائت جست و اعلام کرد این فرقه خطرناک و منحرف است. کتاب‌های انسان از منظر دیگر، عرفان کیهانی، موجودات غیر ارگانیک از جمله کتاب‌های طاهری است که آموزه‌های عرفان حلقه در آن‌ها مطرح شده است.

نماد این جریان شکلی است که با اندک تغییر از نماد «تائو» ـ یکی از عرفان‌های چینی ـ کپی شده است.

بنیان‌گذاران عرفان حلقه مدعی هستند که عرفان حلقه اسلامی است اما وقتی به محتویان آن و گزارشات جلسات آن نگاهی می‌اندازیم کذب یودن این ادعا و تقابل آشکار این فرقه با عرفان اسلامی نمود پیدا می‌کند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: