کد خبر: ۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
پپ
صفحه نخست » سرمقاله


مدیر مسئول

اين روزها بحث و گفتگو درباره سند 2030 و ماهيت آن فراوان است. دولتمردان طبق معمول با انکار و پنهانکاري، ميکوشند همه چيز را عادي جلوه بدهند و حاضر نيستند درباره آن سرسوزني روشنگري کنند و با منتقدان گفتگو کنند. سال قبل کيهان در اينباره مفصلا نوشت و زنگ خطر را به صدا درآورد اما دستگاههاي مسئول همچون شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مجلس شوراي اسلامي و دستگاه قضايي، به نحو شايسته و بازدارنده به موضوع ورود نکردند! نتيجه آن شد که رهبر عزيز انقلاب خود وارد ميدان شده و هشدار دادند. با اين حال، رئيسجمهور همچنان از در انکار و ادعاي شرط گذاري و ... وارد ميشود و حاضر به توقف اجراي اين طرح خيانت بار نيست! براي آشنايي با اين طرح و آثار شوم آن، نکات مختصري بيان ميشود:

2030 چيست و از کجا آمد!؟

حدود سه سال قبل، سازمان علمي ـ آموزشي ملل متحد موسوم به يونسکو در مراسمي که 90 وزير آموزش و پرورش از سراسر دنيا از جمله ايران در آن حضور داشتند، سند «چارچوب اقدام آموزشي کشورها» موسوم به«سند 2030» را براي سالهاي 2015 تا 2030 ميلادي تصويب و به کشورهاي حاضر ارائه ميکند.

آذرماه 1395 شمسي، اين سند با حضور وزراي آموزش و پرورش، علوم تحقيقات و فناوري و معاون امور زنان رياست جمهوري طي مراسمي رونمايي شده و بهعنوان سند 14 سال آينده جمهوري اسلامي، معرفي و ابلاغ ميشود!

اين اقدام عجيب و غير قانوني در حالي صورت ميپذيرد که به موجب دو اصل قانون اساسي، قبول هر معاهده بينالمللي يا اجراي آن در کشور نيازمند تصويب مجلس شوراي اسلامي است و هيچ راه گريزي از اين تکليف مندرج در قانون اساسي وجود ندارد.

همچنين اقدام عجيب و پنهاني دولت يازدهم در حالي صورت پذيرفت که 5 سال قبل، «سند ملي و بنيادين آموزش و پرورش» به عنوان «سند بالادستي نظام» تصويب و براي اجرا ابلاغ شده بود. اما دولت هيچ اقدامي در جهت اجرايي شدن آن سند به عمل نياورد!

2030 چه هدفي را دنبال ميکند؟

در يک کلام و به عنوان مهمترين منظور بايد گفت؛ مهمترين هدف پنهان شده در اين سند، تغيير الگوي آموزش کشورها بر اساس طراحي آمريکا است که گامي بلند در جهت سيطره اين کشور بر همه فرهنگهاي جهان است. اين الگو اين امکان را پديد ميآورد که تمامي کشورهاي جهان، با هزينه خودشان و با تلاشي همه جانبه براي آموزش فرزندانشان، در اصل انسانهايي با مليت آسيايي و آفريقايي و ... و با هويت و فرهنگ و تربيت آمريکايي بهوجود بياورند! واضح است که چنين طرحي در آيندهاي نه چندان دور منجر به سيطره و تفوق کامل آمريکا بر همه شئون جهان خواهد شد، بدون نياز به لشگرکشي و جنگ!

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: