کد خبر: ۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
پپ
صفحه نخست » کاوش


زهرا چيذري

يك كلاهبرداري شيك و قانوني يا يك قماربازي در پوسته موجه!‌ ماجرا از يك پيامك يا يك شماره تلفن ثابت آغاز مي‌شود؛ پيامكي كه براي برنده شدن شما را ترغيب مي‌كند تا وارد يك بازي بي‌پايان شويد. در اين بازي درست شبيه قمار هر مرحله‌اي كه جلو مي‌رويد، هزينه‌هاي بيشتري را مي‌پردازيد و در تله‌اي گرفتار مي‌شويد كه به لطف همراهي شركت مخابرات و سامانه‌هاي پيامكي با هويت مجهول به سادگي قادر به بيرون آمدن از آن نخواهيد بود. اين كلاهبرداري اما براي بچه‌ها به شيوه ديگري طراحي شده است؛‌ شماره‌هاي تلفن ثابت كه به كمك تبليغات پر زرق و برق و شعرهاي كودكانه بچه‌ها را براي شماره گرفتن و نشستن پاي قصه‌هايي كه از آن سوي خط تلفن برايشان روايت مي‌شود، ترغيب مي‌كند و شماره‌ها را در ذهن بچه‌ها مي‌نشاند؛ قصه‌هايي كه دقيقه‌اي 2 هزار تومان آب مي‌خورد. همين ماجرا هم موجب شده تا قبض تلفن ثابت و تلفن همراه گاهي وقت‌ها نجومي شود آن‌هم برای مطالبی که صدها برابر آن را می‌توان از یک فلش روی تبلت بچه‌ها ریخت.

کلاهبرداری شیک

شايد همان مديراني كه بي‌توجه به اصل صيانت از اطلاعات فردي شماره تلفن اشخاص را به شركت‌هاي خاص مي‌فروشند و با همراهي صداوسيما يك كلاهبرداري شيك را براي سركيسه كردن افراد و خانواده‌ها طراحي مي‌كنند.

فروش شماره‌هاي مشتركان تلفن همراه به شركت‌هاي تبليغاتي موضوعي است كه چند سال پيش رسانه‌اي شد. واگذاري اطلاعات خصوصي و محرمانه مشتركان تلفن همراه به اين شركت‌ها اما از سوي مخابرات تكذيب شد. با وجود اين، اما همه ما روزانه ده‌ها پيامك تبليغاتي را دريافت مي‌كنيم كه برايمان مژده برنده شدن در قرعه‌كشي، برنده شدن شارژ تلفن يا شركت در قرعه‌كشي وسوسه برانگيز خودروهاي گرانقيمت را دارد و براي دريافت اين جوايز يا شركت در چنين قرعه‌كشي‌هايي تنها بايد يك عدد را به شماره مزبور پيامك كنيم. اين اما پايان ماجرا نيست؛ چراكه تازه قصه آغاز شده و شما وارد يك راه بي‌بازگشت مي‌شويد كه انتهايش تاواني است كه در قبض تلفن همراهتان بايد بپردازيد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: