کد خبر: ۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
پپ
به مناسبت فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله علیه به عزل بنی صدر
صفحه نخست » زیرگذر تاریخ



عاطفه میرافضل

تاریخ انقلاب اسلامی ایران پر از گفته ها و ناگفته ها، خدمت ها و خیانت ها، دوستی ها و دشمنی ها است؛ تاریخی که صحنه تقابل حق و باطل است. بودند کسانی که در مسیر حق، خدمت ها کردند و کسانی دیگر که باطل را بر حق ترجیح داده، وطن فروشی کردند.یکی مثل ابوالحسن بنی صدر.

او متولد 1320 است. بیست سال بعد از سوی دولت نامشروع اسرائیل برای شرکت در کنگره سازمان جهانی جوانان در حیفا دعوت شد و با پذیرش دعوت و با اجرای سخنرانی و بازدید و دریافت پیشنهاد همکاری از سوی وزارت امور خارجه اسرائیل به ایران بازگشت. پس از مدتی حضور در ایران، برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی خود و با مراجعه به امیرعباس هویدا، در سال 1342 عازم فرانسه شد. مطابق آنچه خود در خاطراتش می نویسد، در پاریس بیشتر به کار تحقیق می پرداخت و زندگی بسته و تنهایی داشت و کمتر از خانه خارج می شد.

در دوازدهم بهمن 1357 پس از پانزده سال اقامت در پاریس به ایران بازگشت و در دوازدهم مرداد 1358 به نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان (تدوین قانون اساسی) انتخاب شد. او همچنین در پانزدهم بهمن 1358 حکم تنفیذ ریاست جمهوری را از دست امام(ره) دریافت کرد.

بنی صدر از همان ابتدا، مستقیم و غیر مستقیم با حضرت امام خمینی(ره) و یاران و طرفدار امام، خط امام و عناصر حزب اللهی به مخالفت برخاست و توطئه را علیه انقلاب اسلامی و امام و مردم آغاز کرد. گفتنی تر این که، شعارهای بنی صدر قبل و بعد از انتخاب شدن تفاوت پیدا کرد. چرا که در جلب آرای مردم و فریب آنها و حتی عده ای از شخصیت ها و بعضی از گروه ها تمام توان خود را به کار برد. بنی صدر کمک به آمریکا را هم فراموش نکرد، بلکه خدمت بزرگی به آمریکای انجام داد؛ او دستور بمباران هلی کوپترهای سالم به جا مانده در طبس که با اقرار رادیو آمریکا، حاوی اسناد با ارزش بود را صادر کرد.

خیانت های بنی صدر باعث شد که ترور شخصیت ها و ایجاد ناامنی در اماکن مهم و عمومی قوت بگیرد. فاجعه هفتم تیر سال 1360 و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام و شهادت شهیدان رجائی و باهنر، از جمله مهم ترین آن بود و خود به آنها اعتراف کرد و مسئولیت ترورها و را به عهده گرفت. تخریب های فراوان، ترورهای شخصیتی و افراد، شایعات فراوان و بی اساس، از دیگر اقدامات منحصر به فرد بنی صدر و طرفدارانش در سال های 1358 تا 1360 به شمار می رود.در واقع در آن سال ها و اوج مشکلات داخلی و بحران های دفاع مقدس بنی صدر نقش یک ستون پنجم تمام عیار را بازی می کرد و با خیانت هایش و ممانعت از رساندن مهمات به خطوط مرزی، سبب سقوط شهرهای مهم مرزی مثل خرمشهر و حصر آبادان و شهادت بسیاری از جوانان شد.غائله 14 اسفند 1359 در دانشگاه و ایجاد اغتشاش ، آوردن افراد خبیث و کثیف و ضد انقلاب مانند مسعود رجوی، سرکرده سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در دفتر ریاست جمهوری و از سوئی دیگر سنگ اندازی سر راه فرماندهان یا عزل بی دلیل آن ها از دیگر اقدامات خائنانه او بود.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: