کد خبر: ۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
پپ
قوانین سختگیرانه در کره شمالی
صفحه نخست » ینگه دنیا



مریم سیادت

موضوع این هفته گشت و گذار در ینگه دنیا، کشور کره شمالی و رسم و رسومات عجیب آن است. از آن‌جا که قوانین سخت در این کشور بسیار مفصل است، سبک زندگی مردم این سرزمین را در دو شماره پی ‌در پی تقدیمتان می‌کنیم.

· اگر مسافر باشید، به محض رسیدن به فرودگاه باید تلفن همراه‌ خود را تحویل دهید، هیچ سرویس رومینگی در دسترس نیست. هیچ شخصی با تلفن همراه دیده نمی‌شود. اما استفاده از لپ‌تاپ اشکالی ندارد.

· در این سرزمین، خبری از اینترنت نیست و تنها اینترانت وجود دارد.وقتی که به کره شمالی وارد می‌شوید به شما یک راهنما و یک راننده اختصاص می‌دهند و همیشه همراه‌تان هستند. شما نمی‌توانید خودتان هتل را ترک کنید. برنامه روزانه شامل ۲ تا ۳ بازدید تفریحی می‌شود. در هتل می‌توانید BBC، چندین شبکه از چین و همچنین شبکه NTV روسیه را مشاهده کنید.

· در کره شمالی ساعت بیدارشدن مردم توسط شیپوری تعیین می‌شود که در سراسر شهرها و از طریق بلندگو پخش می‌شود. ساعت خوابیدن آن‌ها هم توسط سیستم خاموش کردن چراغ تعیین می‌شود. سیستم پخش پارچه ولباس هم توسط دولت کنترل شده، بیشتر اوقات مردم لباس‌های یک شکل و شبیه هم به تن دارند. این مساله در مدارس هم به صورت جدی دنبال شده، خلاصه هر بخشی از زندگی مردم در کره شمالی از طریق قوانین خاصی کنترل می‌شود. البته مردم هم با کمال رضایت این وضع را پذیرفته اند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: