کد خبر: ۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
پپ
صفحه نخست » اخبار


العربیه گفت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی یکشنبه ۲۱ مه در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس عربی ـ سلامی ـ آمریکایی که در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و ریاض میزبان آن است، تأکید کرد که «ما جنایت‌های نظام ایران را به گردن مردمش نمی‌اندازیم!»

به نوشته سایت العربیه فارسی سلمان گفت کشورهای شرکت کننده در کنفرانس، شرکای مهمی در مبارزه با تندروی و تروریسم هستند. وی همچنین گفت: «در زمینه نابودی تروریسم هر چهره‌ای که داشته باشد، همکاری خواهیم کرد». او تأکید کرد که دین اسلام، دین رحمت، هم‌زیستی و صلح خواهد ماند و افزود برخی منتسبان به اسلام، چهره دین را خدشه دار می‌کنند.

العربیه در ادامه نوشت مشارکت ترامپ در کنفرانس، نشان‌دهنده اهمیتی است که واشینگتن به منطقه می‌دهد. پادشاه سعودی گفت: «تقسیم ملت‌ها بر اساس دین و مذهب را نمی‌پذیریم». او افزود: «نظام ایران، حزب‌الله، حوثی‌ها، داعش و القاعده، شبیه یکدیگر است.»

به نوشته این رسانه ملک سلمان در توییتر نوشته بود: «به مشارکت‌کنندگان در کنفرانس سران عربی ـ اسلامی ـ آمریکایی خوش‌آمد می‌گویم.»

از طرف دیگر به گزارش رادیو فردا ترامپ در پی دیدار از عربستان و گفتگو با ملک سلمان پادشاه سعودی در دومین بخش از سفر خارجی خود وارد اسرائیل شد. هواپیمای رییس‌جمهوری آمریکا مستقیما از ریاض پایتخت عربستان به تل آویو پرواز کرد؛ این نخستین پرواز آشکار در این مسیر بود، زیرا عربستان ظاهرا اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: