کد خبر: ۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


سحر یوسفی

بر اساس دستورات طب سنتی در راستای سلامتی توجه به شش نکته اصلی برای حفظ سلامتی ضروری است، آب و هوای محل زندگی، خوردنی و آشامیدنی‌ها، خواب و بیداری، حرکت و سکون، حالات روحی و روانی، احتباس و استفراغ یعنی آنچه باید از بدن دفع شود، همگی مواردی است که رعایت آن‌ها سلامت افراد را تضمین می‌کند. به طوری که فرد در هر دو حالت سلامتی و بیماری باید تمام این موارد را مد نظر قرار دهد و بیماران دیابتی نیز از آن مستثنی نیستند.

· ورزش از مهمترین اصول سلامت به ویژه در مبتلایان به دیابت است. ورزش باید در حدی باشد که موجب سرخ‌شدن اندک پوست بدن و تعریق ملایم شده و در فرد احساس ضعف و خستگی ایجاد نکند. به ویژه در بیماران دیابتی که دارو مصرف می‌کنند فعالیت شدید منجر به افت زیاد قند شده که گاهی عارضه‌های خطرناکی نیز به دنبال دارد، در حالی که ورزش کردن به صورت متعادل برای این نوع بیماران جهت دفع مواد زاید بدن بسیار ضروری است.

· مصرف خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها باید با مزاج بدن متناسب باشد. دو عضو بسیار مهم که در دیابت مورد بسیار مورد توجه هستند کبد و کلیه‌ها است و افراد با توجه به مزاج بدن و این اعضا باید از خوردن مواد بسیار گرم یا بسیار سرد پرهیز کنند. این اشخاص می‌توانند در صورت لزوم تحت نظر پزشک متخصص در جهت تقویت و رفع انسدادهای این دو عضو از دارو استفاده کنند.

· نوشیدن دم نوش‌های گزنه یا شنبلیله همچنین استفاده از خیسانده خاکشیر، اسفرزه و تخم خرفه به عنوان نوشیدنی خنک می‌تواند کمک‌کننده باشد، همچنین از آبغوره و آب انار به ویژه در بیماری های با سوءمزاج گرم استفاده می‌شود؛ گیاهان دارویی دیگری نیز برای کاهش قند خون وجود دارند مثل کلپوره یا هندوانه ابوجهل اما معمولا به صورت داروی ترکیبی بوده و باید تحت نظر متخصص طب سنتی مصرف شوند، همچنین ترکیبی از گیاه قره قاط با گلاب نیز برای این منظور کمک کننده است .

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: