کد خبر: ۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
پپ
صفحه نخست » پزشکی


طراوت و جواني و شادابي پوست آرزويي است كه همه به دنبال آن هستند. ظاهر و جواني پوست تا حدي مرتبط به ارث است اما رعايت اصول بهداشتي و تغذيه‌اي و همچنين برخي از دستورات براي به تأخير انداختن پيري پوست به سادگي امكان‌پذير است. هر چند به تازگي استفاده از روش‌هايي مثل استفاده از انواع ليزر و ميكرودرم ابريشن بسيار متدوال شده است ولي با استفاده از راهكارهايي عملي‌تر و كم‌هزينه‌تر نيز مي توان جواني پوست را حفظ كرده و ايجاد چين و چروك‌ها را به تأخير انداخت.

دكتر ريحانه مهرگان، متخصص پوست و مو می‌گوید: كرم‌هاي AHA بطور قطع از بروز پيري پوست پيشگيري مي كند اما استفاده از اين كرم در افراد متفاوت است AHA در بازار دارويي ايران بصورت كرم و لوسيون موجود است.

لوسيون براي پوست‌هاي چرب و كرم براي پوست‌هاي خشك توصيه مي شود افرادي كه داراي پوست‌هاي حساس هستند به طورحتم بايد از درجات پايينAHA شروع كنند بنابراين نوع كرم AHA بهتر است از سوي پزشك تجويز شود در صورت استفاده از اين كرم كه شب‌ها بايد مورد استفاده قرار گيرد كرم ضد آفتاب نيز بايد در طول روز هر 3 ساعت يك‌بار تمديد شود.

وی در مورد پيلينگ‌هاي طبيعي براي كم رنگ كردن جاي جوش‌ها و لك‌ها ادامه می‌دهد:

استفاده از پوست خيار، ماست ترش شده به خصوص براي پوست‌هايي كه جوش مي‌زنند بسيار مناسب است البته براي پوست‌هايي كه مستعد جوش هستند بايد ماست كم چرب استفاده شود.

استفاده از عسل و جوانه گندم نيز براي پوست‌هاي خشك مناسب است.

عصاره شيرين بيان براي كم‌رنگ كردن لك‌هاي پوستي بسيار مؤثر است در بسياري از داروهاي ضد لك خارجي شيرين بيان جزو مواد اصي تشكيل‌دهنده دارو است. ويتامين C نيز براي كم رنگ كردن لكها بسيار مناسب است. خانم‌هايي كه داراي لكهاي قهوه‌اي رنگ در ناحيه پشت دست هستند لك‌ها بدون استفاده از دارو و با استفاده از آبليمو برطرف مي شود ولي استفاده از آبليمو به دليل امكان ايجاد قرمزي و حساسيت براي صورت توصيه نمي شود.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: