کد خبر: ۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


فرنوش شهابی

مواد لازم

برنج قهوه‌ای: ۲ پیمانه

هویج: ۲ عدد

پیازچه: ۲۰۰ گرم

نخو‌ فرنگی: ۱/۲ پیمانه

سس سویا: ۲ ق غذا خوری

پودر فلفل‌قرمز: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. پیازچه‌ها را بشورید و دسته کنید و ساطوری خرد کنید و بعد نخود‌فرنگی‌ها را بخارپز کنید و یا می‌توانید از کنسرو استفاده کنید.

برنج قهوه‌ای را به همراه کمی آب خیس کنید سپس داخل قابلمه ریخته و به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج آب ریخته و مقداری نمک و روغن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب داخل قابلمه تمام شود سپس درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید برنج به صورت کته دم بکشد.

در ادامه نخود و هویج را با کمی روغن تفت دهید و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا سبزیجات نرم شوند زیاد نباید له شوند در ‌حدی که کمی از سختی دربیایند کافی می‌باشد و بعد پیازچه و پودر فلفل‌قرمز را اضافه کنید و تفت دهید.

در ادامه برنج دم کشیده شده را به مواد سبزیجات اضافه کنید و سس سویا را بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا سس سویا به همه جای برنج و سبزیجات برسد و بعد از چند دقیقه تفت دادن از روی حرارت بردارید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو چینی

برای اینکه برنج قهوه‌ای خوشمزه‌تری داشته باشید باید آب بیشتری برای پخت نسبت به برنج سفید بریزید برای ۱ پیمانه برنج قهوه‌ای باید ۴ پیمانه آب بریزید.

نیاز به ادویه بیشتری نیست و عطر پیازچه آن را مزه‌دار و داشتن سویا سس به دلیل نمکی که داخل آن است شما را از ریختن نمک بی‌نیاز می‌کند.

سس سویا را از مارکت‌ها می‌توانید تهیه کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: