کد خبر: ۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


میخک خواص درمانی و دارویی زیادی دارد و باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

میخک به عنوان ادویه هم از گذشته‌های دور مصرف می‌شده است. این ادویه خواص درمانی و دارویی زیادی دارد و گفتنی است که حتی چوب آن هم برای سلامت بدن و درمان بیماری‌های خاص فوق‌العاده خواهد بود.

از منظر طب سنتی میخک دارای طبع گرم و خشک است و ویتامین‌های C موجود در آن به علت اینکه خواص ضد‌باکتریایی و ضد‌ویروسی دارد، می‌تواند از بروز بیماری‌های التهابی و عفونتی جلوگیری کند.

میخک به علت درمانی بودن مشتریان زیادی دارد که از خواص دارویی میخک می‌توان به درمان سردرد، بیماری‌های دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش قند‌خون و موثر بودن در افراد دیابتی، کمک به کاهش وزن و لاغری، محافظت از کبد، کمک به سلامت دستگاه گوارش، استحکام استخوان‌ها، کمک به پاک‌سازی خون و... اشاره کرد.

خواص میخک برای زنان

از خواص میخک برای زنان می‌توان به خواص میخک برای رحم اشاره کرد. میخک سبب تقویت رحم شده و سبب بهبود عملکرد تخمدان‌ها برای باروری تخمک می‌شود. یکی از رایج‌ترین علل ناباروری به هم خوردن مزاج رحم و به عبارتی سرد شدن مزاج رحم است. میخک در طب سنتی دارای مزاج گرم است و مصرف آن می‌تواند مزاج رحم را به تعادل برساند، از همین رو مصرف آن برای بانوان به شدت توصیه می‌شود.

خواص میخک برای مو و پوست

میخک دارای خواص زیادی است که می‌تواند تقویت موها را هم به همراه داشته باشد که از جمله آن می‌توان به درمان ریزش مو، طراوت و شادابی بخشیدن به موها، نرم‌کننده مو، افزایش حجم مو، درخشندگی پوست، بهبود زخم، سلامت پوست و درمان آکنه و جوان‌سازی پوست اشاره کرد.

درمان ریزش مو:

این نکته را به یاد داشته باشید که با مالیدن روغن میخک به پوست سر گردش خون ارتقا می‌یابد و به این صورت می‌توانید رشد و تقویت موهایتان را مشاهده کنید.

طراوت و شادابی بخشیدن به موها: جالب است بدانید که استفاده از چای میخک برای مو بعد از رنگ کردن مو‌ها کمک به طراوت و درخشندگی و شادابی و سلامت موها خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است برای انجام این کار از چای میخک سرد شده به عنوان شامپو استفاده کنید.

نرم‌کننده مو:

ترکیب میخک و روغن زیتون تاثیر فوق‌العاده‌ای بر نرم کردن مو‌ها خواهد داشت که می‌توانید از آن استفاده کنید.

افزایش حجم مو: مصرف گلبرگ میخک و یا روغن میخک می‌تواند باعث افزایش حجم مو‌ها شود.

درخشندگی پوست:

میخک خواص ضد‌باکتریایی و ضدالتهابی زیادی دارد و ماسک‌های گیاهی گل میخک می‌تواند با از بین بردن جوش‌ها، زخم و عفونت باعث درخشندگی و زیبایی پوست شما شود.

بهبود زخم:

اگر به صورت مرتب و روزانه از روغن میخک استفاده کنید می‌توانید با این روش به بهبود زخم‌های پوستی کمک زیادی کنید.

سلامت پوست:

گیاه میخک خواص آنتی‌اکسیدانی قوی و زیادی دارد که برای سلامت پوست و بدن موثر خواهد بود. ناگفته نماند که روغن گل میخک غنی از مواد معدنی همچون: پتاسیم، سدیم، آهن، فسفر و ویتامین‌های A و C است و به صافی و درخشندگی پوست کمک خواهد کرد.

درمان آکنه:

از آن جایی که میخک خواص ضدالتهابی زیادی دارد، بنابراین برای درمان آکنه موثر خواهد بود. برای تحقق این امر بهتر است که میخک را به صورت موضعی استفاده کنید، همچنین روغن میخک برای درمان جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، زخم و پوسته شدن که از علائم آکنه است هم بی‌تاثیر نیست.

جوان‌سازی پوست:

میخک دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کند؛ چرا که میخک رادیکال‌های آزادی را که باعث آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک زودرس می‌شوند را خنثی کرده و برای جوان‌سازی پوست موثر خواهد بود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: