کد خبر: ۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
پپ
صفحه نخست » پزشکی


ریزش مو یک عارضه شایع در فصل پاییز است که به دلیل کمبود ویتامین D در بدن به دلیل کاهش نور خورشید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،هوای سرد باعث ضعیف شدن جریان خون در پوست سر می‌شود و به همین دلیل مواد مغذی ریشه مو به خوبی تامین نمی‌شود و این عامل منجر به ریزش مو می‌شود.

برای مبارزه با ریزش مو در فصل پاییز، توصیه می‌شود، که از یک رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین D پیروی کنید به طور مثال منابع غذایی ماهی، آووکادو، غلات غنی از آن هستند بهتر است در کنار استفاده از این مواد غذایی از منابع سرشار از آهن مثل اسفناج، کلم بروکلی و کینوآ استفاده کرد تا جذب ویتامین Dدر بدن افزایش یابد همچنین توصیه می ‌شود، روزانه دو لیتر آب بنوشید تا سموم بدن را دفع کنید.

علاوه بر تغذیه سالم، از مو‌ها نیز باید به خوبی مراقبت شود و شما می‌توانید با برس کشیدن روزانه و استفاده از شامپوهای حاوی ریز مغذی‌ها از موهای خود مراقبت کنید.

همچنین ورزش می‌تواند به تحریک جریان خون در پوست سر کمک کند تا ریشه مو با مواد مغذی تغذیه شود.

علاوه بر این باید با استرس روانی مبارزه کرد زیرا این موضوع به نوبه خود خطر ریزش مو را افزایش می‌دهد و برای این کار می‌توانید از تمرینات یوگا و مدیتیشن استفاده کنید.

اگر همه این اقدامات در مواجهه با ریزش مو مؤثر نبود، باید با پزشک مشورت کرد زیرا ریزش مو ممکن است به علت کم‌کاری غده تیروئید نیز اتفاق بیافتد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: