کد خبر: ۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
پپ
روایت‌هایی از دیگر کشورها
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

شهر جهانی الماس

بزرگ‌ترین صنعت و تجارت الماس در آنتورپ در بلژیک واقع شده است. این بندر برای نخستین بار در سال ۱۸۱۱ میلادی به دستور ناپلئون بناپارت ساخته شده. در ابتدا به اسکله بناپارت مشهور بود تا در سال ۱۸۱۳ میلادی به نام پادشاه هلند، تغییر نام داد. هنگامی که انقلاب بلژیک در سال ۱۸۳۰ آغاز شد ترسی وجود داشت که باعث شد هلندی‌ها این بندر را مسدود سازند. اما با کمک انگلیس دوباره سرپا شدند.

کیمبرلی یا الماس خونین (Blood Diamond) سنگهایی هستند که در مناطق تحت کنترل نیروهای شورشی و مخالف دولت‌های شناخته‌شده بین‌المللی تولید می‌شوند. شورشیان این الماس‌ها را می‌فروشند و پول برای خرید اسلحه یا تأمین بودجه اقدامات نظامی آنها هزینه می‌شود.

البته بزرگ‌ترین سرقت قرن هم مربوط به همین منطقه است که پرونده آن هنوز باز است.طی این سرقت که از یک پاساژ بزرگ و معروف این منطقه انجام شد123 قطعه از الماس و طلاهای نادر و اسناد اعتباری از این پاساژ ربوده شد که ارزش اشیای مسروقه صد میلیون دلار برآورده شده.

از دیگر شگفتی‌های بلزیک سازه دیدنی «اتمیوم»؛ بنای یادبودي است که برای نمایشگاه جهانی ۱۹۵۸ بروکسل، ساخته شده است. این بنا به ارتفاع ۱۰۲ متر و متشکل از ۹ گوی از جنس فولاد ضدزنگ متصل به هم ساخته شده است. ساختار این بنا بر اساس ساختار بلور آهن و در مقیاس ۱۶۵ میلیارد بار بزرگ‌تر از اندازه واقعی!

در بلژیک به خانواده اهمیت زیادی می‌دهند. اما آمار خودکشی و مصرف قرص ضد‌افسردگی در این کشور بالاست. در بلژیک رسم است وقتی وارد منزل کسی می‌شوید حتما باید منتظر بمانید تا میزبان خودش به شما بگوید کجا بنشینید.

*******

خرافه ژاپنی

کف‌بینی و تعیین سرنوشت از روی خطوط کف دست تو خیلی از کشورهای دنیا به عنوان یک شغل زیرزمینی رایجه و کف‌بین‌ها مشتریان خود را دارند.

رواج کف‌بینی در ژاپن به حدی رسیده است که مردم فکر می‌‌کنند تمام زندگی آن‌ها می‌تواند از روی کف دستشان معین شود. برخی از ژاپنی‌ها بر این عقیده هستند که هر چه در کف دستشان وجود داشته باشد همان در زندگی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

کلینیک‌ها در ژاپن این روزها عمل‌های ساده روی دست انجام می‌دهد که سرنوشت انسان‌ها را تغییر می‌دهد. بنا به اعتقادات مردم این افراد می‌توانند خطوط کف دست را تغییر دهند.

هزینه هر یک از این عمل‌ها نزدیک به 1000 دلار است و در این میان دولت ژاپن هم کاری به این کلینیک‌ها ندارد و آن‌ها آزادانه فعالیت خود را ادامه می‌دهند. این عمل تنها 10 دقیقه طول می‌کشد و تنها حاصل آن دستی زخمی و از فرم خارج‌شده است.

*******

تاوان تجرد

در دانمارک شاید یک مجازات باشد و یا یک سرگرمی، وقتی جشن تولد ۲۵ سالگی شما از راه می‌رسد، شما را به یک صندلی یا چراغ برق می‌بندند و یک مشت دارچین روی شما می‌پاشند، اگر مجردیتان تا سی سالگی و بعد از آن همچنان ادامه پیدا کند، ادویه‌هایی که در جشن تولد روی سرتان می‌ریزند تغییر می‌کند و در نهایت به پاشیدن فلفل می‌رسد، برای اینکه ادویه‌ها خوب روی شما بچسبند قبل از آن یک سطل آب روی سرتان خالی می‌کنند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: