کد خبر: ۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


کتاب «نمک‌گیر» از مجموعه پیرغلامان حسینیه ایران؛ خاطرات حاج حسین برزگ، سردسته هیئت خلف باغ یزد توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

پیرغلامان و ذاکران قدیمی اهل‌بیت‌علیهم السلام تجربه‌های ارزشمندی برای انتقال به مداحان نسل جوان و حتی مردمی دارند که در هیئت‌ها و مجالس عزاداری ائمه اطهارعلیهم‌السلام شرکت می‌کنند؛ تجربه‌هایی که هر کدام می‌تواند مسیر را برای عرض ارادت مخلصانه و بندگی صحیح فراهم و مسیر سلوک را هموار کند.

در عصری که آدم‌ها ذغال دین‌داریشان کف دستشان است و قاطی این همه مزه کردن هرم داغ دل سینه‌زن‌ها خوب است گاهی سری هم به کتابها بزنیم؛ شاید یک تجربه ناب و خالص، بار یک ماه بلکه یک سال و عمرمان را ببندد.

چه بهتر که آن تجربه ناب مال یک پیرغلام باشد؛ آدمی که نمک ارباب را خورده و نمک‌گیر شده...

چه بهتر که از حسینیه ایران باشد؛

چه بهتر که در کوچه پس کوچه‌های تاریخ یزد لابه‌لای علم‌های طلا باشد...

نمک‌گیر روایتی است نزدیک، جذاب و بدیع از یک عمر زندگی امام‌حسینی...

برشی از کتاب:

آقای رحیمی چاووشی را شروع می‌کند. پای هر تیر ده پانزده نفر آدم قوی هیکل پابرهنه ایستاده‌اند و دسته را سفت چسبیده‌اند. پهلوان‌ها روی بام با تمام قدرت طناب‌ها را گرفته‌اند. با «یا حسین» چاووشی پوش از زمین کنده می‌شود و قلب‌ها از سینه. حسینیه ‌می‌لرزد. یا حسین! آنقدر حسین را می‌کشد تا همه دم بگیرند! حسین حسین حسین حسین! مردها هم تیرک به دست و ذکر بر لب می‌گویند و دایره‌وار می‌دوند. تیرها توی دستشان تاب می‌خورند دور حسینیه تا کم‌کم عمود شوند. پایشان محکم شود روی زمین و پوش میزان شود توی آسمان. پوش که بالا می‌کنیم صلوات می‌فرستیم و می‌نشینیم به آب و شیرینی خوردن

«نمک‌گیر»؛ جلد یک از مجموعه پیرغلامان حسینیه ایران (خاطرات حاج حسین برزگر، سردسته هیئت خلف باغ یزد) میباشد که به کوشش زهرا عوض بخش و محمدعلی جعفری در قطع رقعی و 124صفحه، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام‌کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف دریافت نمایید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: