کد خبر: ۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
پپ
با ترکیبات عجیب میوه‌ها آشنا شوید
صفحه نخست » هاج و واج



سعیده میرنظری

در قدیم کشاورزی از اصولی بود که تمدن‌ها بر پایه آن شکل می‌گرفتند. وقتی کشاورزی در منطقه‌ای رونق می‌گرفت انسان‌ها دیگر مجبور نبودند برای به دست آوردن غذا از جایی به جای دیگر مهاجرت کنند. یکجانشینی بشر دستاورد کشاورزی و تولید محصولات گیاهی از زمین‌های زراعی بود. آن‌ها سیستماتیک به پرورش گیاهان و حیوانات در اطراف رودها و در مکان‌های حاصلخیز می‌پرداختند. با رونق کشاورزی انسان‌ها به آسانی غذای خود را به دست می‌آوردند و می‌توانستند در گروه‌ها و مجموعه‌های کوچک به راحتی زندگی کنند. این گروه‌ها به تدریج رشد می‌کردند و شهرها و حکومت‌ها را شکل می‌دادند.

این مقدمه زمینه‌ای شد تا با ما همراه باشید و دانستنی‌های جالبی از میوه‌ها و سبزیجات، این جزء جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی انسان‌ها از دیرباز تاکنون را بخوانید.

...

گوجه‌فرنگی‌های مخصوص فیجی

در اغلب مناطق جهان گوجه‌فرنگی به عنوان یکی از مواد اولیه سس‌ و چاشنی غذا استفاده می‌شود. این میوه بوته‌ای علاوه بر رنگ، طعم خوبی نیز دارد. در جزیره فیجی نوعی از گوجه‌فرنگی می‌روید که آدم خوارها برای مدت هزاران سال از آن به عنوان سس طعم‌دهنده گوشت انسان‌ها استفاده می‌کردند زیرا بر این باور بودند که رب گوجه فیجی گوشت آدمیزاد را خوشمز‌تر می‌کند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: