کد خبر: ۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
پپ
روایت‌هایی از دیگر کشورها
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

کمک هزینه کودک در کانادا

کانادا کشوری پهناور با جمعیتی کم (۳۸میلیون نفر) است که میانگین سنی جمعیت حدود ۴۱ساله (جمعیت جوانی نداره) بنابراین افزایش جمعیت براشون مهمه به همین منظور سیاست کمک هزینه کودکان زیر ۱۸ سال رو دارن، که‌ هم جهت تشویق به فرزندآوری و هم ارتقا کیفیت رشد کودک درخانواده است.
حالا این کمک هزینه چیه؟
کمک هزینه فرزند در کانادا توسط آژانس درآمد کانادا مدیریت می‌شود و پرداخت ماهانه‌ای معاف از مالیاته، کمک هزینه فرزند کمک هزینه معلولیت فرزند و هرگونه طرح استانی و منطقه‌ای را شامل میشه
برای دریافت باید همه این موارد رو داشته باشید:
ـ فرد زیر ۱۸ سال باید با شما زندگی کند.
ـ مسئولیت اصلی نگهداری و پرورش کودک بر عهده شما باشد.
ـ ساکن کانادا بوده و مالیات پرداخت کنید.
ـ شما، یا همسر یا شریک زندگی قانونی شما باید در یکی از گروه‌های زیر قرار داشته باشید:
ـ شهروند کانادا
ـ مقیم دائم
ـ فرد تحت پوشش حمایتی (طبق قانون حمایت از مهاجران و پناهجویان)
ـ مقیم موقت که ۱۸ ماه گذشته در کانادا زندگی کرده است و برای نوزدهمین ماه، ویزای معتبر داشته باشد.(این مورد شامل دانشجویان میشه)
ـ افراد بومی که شامل تعریف «بومیان» در قانون بومیان باشد.
نحوه محاسبه کمک هزینه به این موارد بستگی دارد:
ـ تعداد فرزندان تحت سرپرستی
ـ سن فرزندان
ـ وضعیت تأهل
ـ متوسط درآمد خالص خانواده، طبق گزارش بازگشت مالیات سال گذشته
ـ حداکثر کمک‌هزینه فرزند در کانادا
اگر متوسط درآمد خالص خانواده‌ای کمتر از ۳۱۱۲۰ دلار باشد، حداکثر مبلغ کمک‌هزینه برای هریک از فرزندان، به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و هیچ مبلغی از آن کسر نخواهد شد.
پرداخت کمک هزینه بر اساس متوسط درآمد خالص خانواده می‌باشد.
به این مبلغ کمک هزینه استانی و یا سایر کمک هزینه‌های مشمول هم اضافه می‌شود.

*******

فرنی ژاپنی!

یک چیز خوشمزه آوردم براتون
واژه
geng یعنی سوپی که غلیظِ و حالت ژله‌ای داره. مثل کاستارت یا فرنی.
و اون یکی یک نوع قارچه که تو اسلاید دوم و سوم تصویرش رو آوردن براتون.
قیافه و بافتش شبیه مربای بهارنارنجِ ولی غلظتش کمتره و خیلی کم‌شیرینه در حدی که اصلا دل رو نمی‌زنه.
این غذا معمولا همراه صبحونه یا عصرونه خورده میشه، معمولا تو صبحونه‌فروشی‌ها فرنی‌ها رو که خیلی تنوع زیادی هم داره این‌ها رو داخل لیوان می‌ریزن و با نی می‌خورن!

*************

دنیا، ما و واکسن کرونا

کل داستان کرونا یک اتفاق مبهم و پر‌حاشیه است. واکسنش هم. یعنی مغز همه درد گرفته و سر همه گیج می‌رود از حجم تنوع اخبار ضدونقیض این بیماری و راه های علاجش بدتر از ابهام‌های بیماری، ابهام‌های واکسن شد. و مردم جهان که نه راه پس دارند نه راه پیش انگار.

در این میان ما هم شاهد انواع حواشی آن بوده‌ایم. وقوع یک حادثه و چند دستگی همیشگی انسان‌ها بر اساس عقاید، باورها. و البته تأثیر رسانه‌ها.

و آنچه این میان به‌خوبی دیده می‌شود تفاوت آدم‌ها در نوع اعتماد کردن‌هاست.

فرانسه که بودیم باز هزاران حواشی بحث واکسن‌ها بود. برخی اعتماد صددرصد. برخی نگرانی زیاد. برخی پزشک‌ها می‌گفتند بزنید. برخی پزشکان استعفا دادند که این کشتار دسته‌جمعی است.

نتیجه هم این شده که هنوز خیلی از مردم واکسن نزده‌اند در فرانسه و خروجی‌اش این شده که انواع راهکارها را برای مجبور کردن مردم به واکسن به کار بگیرند. مثلا دیروز که دوستم برای قهوه خوردن به یک کافی‌شاپ رفته، فروشنده ازش کارت واکسن خواسته و تازه گفته غیر این باید برای نشستن فرمی هم پر کنی.

هلند هم نه به نسبت فرانسه اما اخبار پر از بحث است. برخی به راحتی واکسن زدند. برخی گفتند: این یک توطئه هست و برخی گفتند شما توهم توطئه دارید.

حالا هنوز همه هلندی‌ها حتی در سطح فرهنگی‌ها تن به واکسن زدن نداده‌اند و بحث اجباری شدن آن از ماه آینده است. همین هم باعث شده باز سر باز شدن دانشگاه ها بحث باشد. در اخبار هست که برخی می‌گویند همه اساتید نزده‌اند. برخی می‌گویند بسیاری از دانشجویان نزده‌اند و...

تمام بحث این ملت اروپایی مخالف هم این است که این واکسن‌ها آمریکایی انگلیسی است و این‌ها پر از سوء‌سابقه هستند. یعنی حتما عوارضی دارد اما تجارت جهانی این‌ها اجازه نمی‌دهد که این عوارض را علنی کنند و جان انسان‌ها برایشان مهم نیست.

شنیدم که دوستان هلندی شیعه شده هم اینجا گفته‌اند ما واکسن آمریکایی نمی‌زنیم و حتی گفته بودند اگر بتوانیم برویم ایران واکسن ایرانی می‌زنیم!

می‌دانم این برای خیلی از ایرانی‌ها غیرقابل باور هست. بالاتر پستی از یک هلندی گذاشته بودم که ابراز حسرت کرده بود که کشورش واکسن ندارد و خوش به حال ایرانی‌ها... و گفته بود اگر دستش برسد دوست دارد واکسن ایرانی بزند چون قابل‌اعتمادتر است.

******

جریمه اروپایی‌ها برای برنامه محبوب ایرانی‌ها!

واتس‌اپ به‌ دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اروپا ۲۶۷ میلیون دلار جریمه شده.

قابل توجه مسئولین جدید وزارت ارتباطات، راه منفعلانه گذشته بن‌بست است.

کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند (DPC) واتس‌اپ را به دلیل عدم ارائه روش شفافی برای استفاده از اطلاعات کاربران رقمی معادل ۲۶۷ میلیون دلار جریمه کرده است.

این اپلیکیشن در عین حال که مدعی یکی از امن‌ترین رسانه‌های اجتماعی است. چند وقت پیش هم خواسته بود اجازه دسترسی بدون قید و شرط به اطلاعات شخصی کاربران داشته باشد که البته با واکنش‌های جهانی نسبت به آن از، درخواست خود عقب‌نشینی کرد.

خیلی حیفه که ایران جزو معدود کشورهای جهان است که هیچ برنامه و بازخواست قانونی برای اپلیکیشن‌ها ندارد و آن‌ها یله و رها یکه‌تازی می‌کنند. البته که باید توجه داشت که فیلترینگ تنها راه کنترل نیست.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: