کد خبر: ۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

روایت زندگی مجاهد شهید سردار مرتضی حسین‌پور(حسین قمی) پس از دوسال مصاحبه و جمع‌آوری خاطرات توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

شهید حسین‌پور متولد ۳۰ شهریور سال ۶۴ بود. در سال ۸۳ وارد سپاه شد. در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. و در سال ۹۲ با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت‌های مختلفی را گرفت. او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال ۹۳ با ورود داعش به عراق، حسین به عراق اعزام شد. جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد ـ سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند. او صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد. مرتضی حسین‌پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید. مرتضی سن زیادی نداشت، اما آن‌قدر در مأموریت‌های رزمی موفق ظاهر شده بود که همه مثل یک ژنرال کهنه‌کار نگاهش می‌کردند. همین بود که مرتضی پس از گذشت حدود شش‌ونیم سال حضور در خاک عراق، وارد سوریه شد و اولین جبهه حضور او در آنجا، منطقه «سیده‌زینب» در ریف جنوبی دمشق بود؛ در زمانی که اکثر مناطق حومه دمشق به دست گروه‌های معارض مسلح افتاده بود و نبردها به ورودی‌های شهر دمشق رسیده بود.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

«شهادتش خسارت علمی به کشور بود»
با شرکت‌های دانش بنیان و چند تن از دانشجویان نخبه صنعتی شریف و امیرکبیر در ارتباط بود. توانسته بود از نخبگان کشور در امور نظامی و طراحی عملیات استفاده کند. با وجود اینکه خودش هم سن زیادی نداشت اما در جایی که نیاز به فکر جدید بود به سراغ جوان‌های نخبه کشور می‌آمد و می‌گفت: «کل چیزی که من احتیاج دارم، فکر این جوان‌هاست.»

به هوش‌ کم‌نظیر، تدابیر دقیق، اخلاص فوق‌العاده، شجاعت زاید‌الوصف و خستگی‌ناپذیری اشتهار داشت و ارزش و اهمیت او در صحنه جدال با تکفیری‌های آمریکایی به حدی بود که که حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت ایشان گفتند: «کاش من به جای او شهید می‌شدم.»

ماه کامل؛ روایت زندگی مجاهد شهید سردار مرتضی حسین‌پور(حسین قمی) در قطع رقعی و 608 صفحه به قلم شهلا پناهی لادنی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت انتشارات شهید کاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) یا من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام‌کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف دریافت نمایید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: