کد خبر: ۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
پپ
صفحه نخست » اخبار
شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در گزارشی که اخیرا در خصوص تحولات منطقه و به ویژه درگیری‌های ناشی از فعالیت تروریست‌ها در عراق و سوریه منتشر کرده است، از آزادی حیوانات باغ وحش موصل خبر داده و از این موضوع ابراز رضایت کرده است.
بی‌بی‌سی فارسی در این گزارش با استفاده از تیتر «نجات آخرین بازماندگان باغ وحش موصل»، می‌نویسد: «حیوانات نجات یافته از باغ وحش موصل که در شرایط نامناسب بهداشتی و سلامتی پیدا شده بودند برای درمان و نگهداری از کشور خارج شدند. یک شیر و یک خرس به نام‌های سیمبا و لولا، دو ماه پیش و بعد از عقب راندن گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) از منطقه‌ای در موصل پیدا شدند. نیروهای عراقی وقتی وارد یک باغ وحش خصوصی در این منطقه شدند، سیمبا و لولا را در قفس‌هایشان که زیرآوارد مدفون شده بود پیدا کردند. یک خیریه کمک به حیوانات به نام «فور پا اینترنشنال» به یاری سیمبا و لولا آمد و آن‌ها را به اردن منتقل کرد.»
بی‌بی‌سی در ادامه می‌آورد: «باغ وحشی که سرپناه این حیوانات بود هم در جنگ برای بیرون راندن داعش از نیمه شرقی موصل از بین رفته است. بیشتر حیوانات باغ‌وحش از جمله شیرها، میمون‌ها و خرگوش‌ها یا در اثر جنگ کشته شده‌اند یا براثر گرسنگی مرده‌اند.»
اما آیا مهم‌ترین اتفاق این روزها همین اسارت حیوانات باغ وحش موصل است؟!
آیا تنها جنایت تروریست‌ها ایجاد خطر برای این حیوانات بوده که برای آن این گونه بسیج جهانی شکی بگیرد؟!
درست است که حیوانات نیز آفریده‌های خداوند هستند و در جای خود حفظ حیات و بقای نسل آن‌ها برای بشریت ضروری است اما آیا سکوت در برابر قتل‌عام انسان‌ها و گزارش دادن از نجات حیوانات، رسالت یک رسانه خبری است؟!
کشف یک گور جمعی در منطقه الخسفه در جنوب موصل با بیش از ۴ هزار جسد در آن تنها بخشی از جنایت‌ها تروریست‌های تحت حمایت غرب در موصل است که از چشم بی‌بی‌سی و امثال آن دور مانده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: