کد خبر: ۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
پپ
در پی نبود برنامه مشخص در رسانه ملي در حال رقم خوردن است
صفحه نخست » ایوان هنر



جواد محرمي

پس از يک دوره که فيلم‌هاي سينمايي ايران به شکلي انبوه در شبکه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ شد حالا و به تدريج پاي حوزه نشر و کتاب هم به شبکه‌هاي ماهواره‌اي باز شده و بايد ديد که قوه قضائيه نسبت به اين مسئله نيز مانند سينما واکنش نشان مي‌دهد يا اساسا ترجيح مي‌دهد دخالتي در اين موضوع نداشته باشد و محدوديتي براي ناشران ايجاد نکند.

از مدت‌ها پيش بسياري از محصولات ايراني در شبکه‌هاي ماهواره‌اي آن‌سوي آب تبليغ مي‌شد و اين روند همچنان ادامه دارد و گاه با واکنش از سوي مسئولان قضايي هم مواجه شده است اما تيغ تيز قوه قضائيه بيش از همه بر سينما اثر گذاشت و اين حوزه بيش از ديگر محصولات حساسيت‌برانگيز شد. تهيه‌کننده‌ها به محاکم قضايي احضار و به آن‌ها براي توقيف آثارشان اخطار داده مي‌شد و همين مسئله نيز باعث شد روند رو به گسترش تبليغات آثار سينمايي در حال اکران در شبکه‌هاي ماهواره‌اي فروکش کند و به کمترين سطح خود در نوروز امسال در مقايسه با يک‌سال گذشته برسد.

البته برخي سينماگران با ادعایی گول‌زنکانه می‌گفتند قوه قضائيه اتفاقا بايد از تبليغ محصولات فرهنگي داخلي در هر جاي جهان حمايت کند، چراکه عرضه محصولات فرهنگي در ماهواره خدمت به فرهنگ داخلي محسوب مي‌شود اما قوه قضائيه اين استدلال را قبول نداشت و هنوز هم ندارد، ضمن اينکه سينماگران به اين مسئله که چرا بيش از همه نسبت به تبليغ سينما در ماهواره حساسيت وجود دارد نيز معترض بودند.
به تازگي خبر مي‌رسد که رد پاي تبليغ نشر و کتاب نيز در شبکه‌هاي ماهواره‌اي ديده مي‌شود و اين حوزه نيز سعي مي‌کند از قافله عقب نماند. نقطه مشترک کتاب با سينما وجه فرهنگي آن است و معلوم نيست قوه قضائيه همان معامله سينما را با عرضه کتاب در ماهواره مي‌کند يا رويکرد ديگري را برمي‌گزيند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: