کد خبر: ۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


زمانی که مغز سرد باشد، می تواند سبب ریزش مو شود. سینوزیت مزمن نیز گاهی از دلایل ریزش مو است بنابراین به طور عادی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم.

یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه عرق یونجه می تواند به رویش مجدد مو کمک کند، گفت: برخی بیماری‌ها همچون تیروئید از علل ریزش مو است که ابتدا باید این بیماری درمان و سپس برای پیشگیری از ریزش مو اقدام کرد.

دکتر علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی در مورد راهکارهای طب ایرانی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن اظهار کرد: در صورتی که ریزش مو ارثی باشد درمان چندانی نداشته، ولی می تواند جلوی پیشرفت آن را گرفت.

وی افزود: استرس، رژیم غذایی نادرست و برخی بیماری ها همچون تیروئید می تواند علت ریزش مو باشد که برای درمان ریزش مو ابتدا باید این بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اگر فرد بیماری خاصی برای ریزش مو نداشت باید موارد دیگری در آن جهت علت یابی و بررسی شود، گفت: زمانی که مغز سرد باشد، می تواند سبب ریزش مو شود. سینوزیت مزمن نیز گاهی از دلایل ریزش مو است بنابراین به‌طور عادی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم.

دکتر یارقلی اضافه کرد: استفاده از اسپری گلاب با عرق مورد نظر یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه است، همچنین مصرف عرق یونجه می تواند به رویش مو کمک کند، ولی به‌طورکلی همچون طب رایج باید علت مشکل را پیدا کرد.

وی در پایان تاکید کرد: زمانی که فرد دچار بیماری پوستی یا قارچی باشد می تواند سبب ریزش مو شود. بنابراین باید ابتدا این مشکلش رفع شود و سپس اقدامات لازم را انجام داد. لذا تبلیغاتی که برخی افراد در مورد مصرف شامپو انجام می دهند در مورد درمان یا پیشگیری از ریزش مو را نبایدباور کرد.

فارس


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: