کد خبر: ۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
پپ
صفحه نخست » کاشانه


قدم گذاشتن به دنیای مادران مترادف با تجربه‌اندوزی لحظه به لحظه و مانند ورود به دالانی است که شگفتی‌های تازه‌ای را پیش روی مادران می‌گذارد. بارداری، شیردادن به نوزادی که او را ۹ ماه پرورش داده، آرام کردن او و چالش‌هایی که ورود به هر سن در برابر او قرار می‌دهد گاه باعث می‌شود تا او احساس غرور کند.

یک مادر به مرور زمان در پرورش و آرام کردن او ماهر می‌شود، اما مهارت کنار آمدن و پذیرفتن این چالش‌های عاطفی به زمان و خودآگاهی بیشتری نیاز دارد بخصوص در مورد مادران جوانی که کودک اول خود را بزرگ می‌کنند.

دکتر والری راسکین، مؤلف کتاب «چالش‌های مادران: از گهواره تا آشیانه خالی» می‌نویسد: «این چالش‌های عاطفی در مورد همه مادران مشترک است و همین بزرگ‌ترین دلداری به همه مادرانی است که فکر می‌کنند در این راه تنها هستند.

بچه دار شدن، تجربه‌اندوزی در بچه‌داری و همین طور احساسات مادرانه است؛ اگرچه این دو همواره به موازات هم کسب نمی‌شوند

البته باید گفت هیچ راه صددرصد تضمین شده‌ای برای مقابله با این چالش‌ها وجود ندارد و مطمئنا همه مادران هر از گاهی تربیت کودک را سخت‌ترین کار ممکن در دنیا خواهند دانست، با راهکارهای زیر این مسیر دشوار اما لذت‌بخش در بزرگ کردن کودک را راحت‌تر می‌توان پیمود.

چالش نخست: وقتی از دست کودک می‌رنجید

وقتی از کودکتان رفتار بدی سر می‌زند، شما را در جمع خجالت زده می‌کند یا آن که با شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های غیرقابل کنترل شما را از کوره به در می‌برد ممکن است تا چند روز از دست او برنجید و در عین حال به خاطر علاقه به او در درون احساس ندامت و عذاب وجدان کنید.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: