کد خبر: ۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
پپ
آشنایی با خواص گیاهان دارویی
صفحه نخست » عطارباشی



سحر یوسفی

معمولا در نزدیکی ما گیاهان دارویی قابل دسترسی قرار دارند که ممکن است از خواص آن آگاهی نداشته باشیم. در این مجال به معرفی خواص برخی از آنان می‌پردازیم.

•ریشه گل قاصد:

ریشه گل قاصدک مغذی است و باعث افزایش اشتها و درمان لاغری می‌شود. برای استفاده از خواص آن جوشانده آن را در یک فنجان و نیم تهیه کنید. طعم این نوشیدنی تلخ است که آن را بعد از کمی ولرم شدن با عسل شیرین کنید. ریشه‌ گیاه قاصدک همچنین یکی از گیاهان فوق العاده در درمان یبوست است و یبوست از علل اصلی در کاهش اشتها و مشکلات گوارشی است. ریشه گیاه قاصدک سرشار از فیبر است و باعث دفع سموم بدن می‌شود و در رفع لاغری مؤثر است.

•دمنوش آویشن:

از زمان‌های قدیم آویشن برای مقابله با عفونت‌ها و درمان زخم‌ها نیز استفاده می‌شد. هم اکنون نیز در طب سنتی فرهنگ‌های مختلف از این گیاه معطر برای تسکین فیبرومیالژی (درد پراکنده)، آرتریت روماتوئید، ام-اس و غیره استفاده می‌شود.اسانس‌های گیاهی آویشن خواص خلط آوری دارند و به همین دلیل به تمیزی و باز کردن برونش‌ها کمک می‌کنند. در نهایت این که آویشن برای مقابله و پیشگیری از مشکلاتی مانند التهاب لثه، لارنژیت، آسم، عفونت‌ها و زخم‌های گلو و التهاب دهان نیز مفید است.البته این مورد را هم در نظر داشته باید کسانی که فشار خون بالا دارند و دچار پرکاری و یا کم کاری تیروئید هستند و همچنین زنان باردار باید در مصرف آویشن احتیاط کنند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: