کد خبر: ۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

گوجه بدون پوست: ۴۰۰ گرم
پنیر پارمسان: ۱۰۰ گرم
فلفل قرمز حلقه شده: یک عدد
زیتون حلقه‌ شده: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چای‌خوری
پنیر موزارلا: ۳۰۰ گرم
سالامی حلقه شده: ۲۰۰ گرم
برگ ریحان تازه: نصف پیمانه
عسل: ۴ قاشق غذاخوری
روغن‌زیتون: یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا سالامی

آرد گندم: ۴ پیمانه
مخمر: ۲ قاشق چایخوری
کره پاستوریزه: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چای‌خوری
شیر: یک پیمانه

طرز تهیه:
برای تهیه یک پیتزای خانگی خوشمزه مثل پیتزا سیسیلی یا پیتزا سالامی باید یک خمیر پیتزای ایده‌آل داشته باشید که بعد از پخت دور آن خوب پف کند. پس قبل از هر کاری ابتدا باید به سراغ تهیه خمیر پیتزا بروید. آرد، نمک، کره پاستوریزه آب شده و مخمر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس شیر گرم را آرام آرام به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید تا زمانی که پودری در ظرف باقی نماند. در آخر، روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید خمیر برای دو تا چهار ساعت در دمای محیط بماند.
فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. یک‌چهارم از خمیر را روی سطحی صاف بگذارید و با وردنه پهن کنید به طوری که مربعی ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متری تشکیل شود. سپس آن را با تا کردن گوشه‌ها و کشیدن آرام، تبدیل به یک دایره کنید.
گوجه‌ها را به یک کاسه متوسط منتقل کنید و با دست له کنید تا به شکل پوره دربیایند. با نمک گوجه ها را طعم‌دار کنید. یک لایه گوجه له شده روی خمیر بگذارید. یک‌چهارم پنیر موزارلا را روی پیتزا بریزید، و در ادامه یک‌چهارم پنیر پارمسان خرد شده، یک‌چهارم سالامی، یک چهارم فلفل‌قرمزها، و یک‌چهارم برگ ریحان‌ها را نیز به خمیر پیتزا اضافه کنید.
مقدار کمی نمک روی این ترکیب ریخته و روغن زیتون را به‌طور متناسب روی پیتزا بریزید. پیتزا را به فر منتقل کنید. زمانی که لبه‌های آن پف‌دار و ترد شد، حدود سه تا شش دقیقه بعد، پیتزا آماده است. آن را به بیرون منتقل کنید و بگذارید یک دقیقه خنک شود. دمای اجاق را به ۲۹۰ درجه برگردانید و با باقی مانده خمیر، پیتزای بعدی را آماده کنید.
در پایان روی هر پیتزا زمانی که هنوز داغ هستند یک قاشق غذاخوری عسل بریزید. با این کار طعمی متفاوت و بی‌نظیر از این غذا را خلق می‌کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: