کد خبر: ۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

از ترکیبات توصیه‌شده برای حفظ سلامت مغز در طب ایرانی مصرف قاووت تهیه‌شده از پودر بادام و پودر نبات است؛ این ترکیب به بهبود خواب، رفع مشکلات روحی و افسردگی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محسن ناصری متخصص طب سنتی درباره بادام شیرین اظهار کرد: بادام شیرین درختی طبع گرم و تر دارد و بادام نسبت به دیگر دانه‌های روغنی، گرمی کمتر دارد.

وی افزود: بادام شیرین درختی برای کودکانی که فعالیت زیاد دارند، مفید است و به رشد آن‌ها کمک می‌کندهمان طور که گیاهان برای رشد به گرما و رطوبت نیاز دارند بدن انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست، بادام از بروز مشکلات روحی و روانی پیشگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: بادام شیرین درختی تقویت‌کننده سیستم گوارش و سیستم تنفسی است و موجب افزایش انرژی می‌شود همچنین روغن بادام شیرین نیز از ترکیبات بسیار خوب برای رطوبت بخشیدن به بدن است، کسانی که فعالیت مغزی زیاد دارند می‌توانند از چکاندن یک قطره روغن بادام شیرین در بینی از فواید آن بهره ببرند.

ناصری تصریح کرد: یکی از تنقلات مناسب برای بیمارانی که طی روزاشتهای کاذب دارند، بادام بوداده نمکین است همچنین از ترکیبات توصیه‌شده برای حفظ سلامت مغز در طب ایرانی، مصرف قاووت تهیه‌شده از پودر بادام و پودر نبات است، این ترکیب به بهبود خواب، رفع مشکلات روحی و افسردگی کمک می‌کند.

وی متذکر شد: متأسفانه روغن بادام تقلبی که با پارافین و اسانس تهیه می‌شود، در بازار فراوان شده و باید از جای معتبر روغن بادام را تهیه کرد.

انتهای پیام / *

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: